Max Verstappen 2015-ben lépett fel egyetlen, F3-ban töltött szezon után a Forma-1-be, és ugyanerre készül Lance Stroll is, aki tavaly győzni tudott az Európa-bajnokságon - bár mentségére szóljon, hogy a kanadai második éve végén szerezte meg a győzelmet. A sorozat 2014-es bajnoka, Esteban Ocon 2015-ben a GP3-ban diadalmaskodott, és így ugrott fel a száguldó cirkuszba, de korábban Danyiil Kvjat, vagy éppen Valtteri Bottas is ezt az utat járta be. Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor milyen létjogosultsága van az elvileg a Forma-1 előszobájának számító GP2-nek? Könnyen lehet, hogy az itt versenyző pilóták lassan túlkorosnak kezdenek számítani az F1-ben, hiszen a 2015-ös bajnok Stoffel Vandoorne, de a címvédő Pierre Gasly sem kapott egyből lehetőséget a száguldó cirkuszban.
A GP2-ben 2013 óta versenyző Russian Time vezetője, Szvetlana Strelnyikova úgy véli, hogy a sorozat kihagyásával egyre több kérdőjel merül fel annak jövőjét illetően. „Sok pilóta manapság át akarja ugrani a GP2-t, az F3-ból egyből az F1-be szeretnének jutni” – nyilatkozta az orosz hölgy a Motorsport.com-nak. „Ez üzleti szempontból megnehezíti a csapatok dolgát is, egyelőre bizonytalan, hogyan működik az egész. Milyen rendszer van kialakulóban?”
Strelnyikova szerint nem csak a GP2 létjogosultsága kérdőjeleződik meg ezzel. „Ha egyből az óvodából mész az F1-be, mi a célja más bajnokságoknak? Ezelőtt néhány évvel volt egy működő rendszerünk: a gokartok után formulaautókra váltottál, aztán az F3-ra, majd választhattál a GP2, vagy a Formula-Renault 3.5 között. Aztán ha volt elég pénzed, szerencséd, nagy tehetséged és sebességed, bejuthattál az F1-be. Most viszont, hogy a pilóták az F3 után kihagyják a következő lépcsőfokot, felmerül a kérdés, hogy egyáltalán szükség van-e rájuk. A 3.5 már most drágább sokak számára, és mi is kezdünk egyre többe kerülni.”