Évek óta össztűz alatt állt a Pirelli a Formula-1-ben a gyorsan elhasználódó gumik miatt, ezért a gyártó 2017-re konzervatívabb stratégiával állt elő, ami többnyire egy kiállásos versenyeket vont magával. Az idei kritikák főleg most ezzel kapcsolatosan érkeztek. Az F2-ben is a Pirelli az egyetlen gumiszállító, ott azonban nem változtattak az abroncsok összetételén. Az F2 szezonzáró hétvégéjén debütáló, és a Pirelli F1-es gumitesztjén is szerepet kapó Norris első kézből tapasztalta meg, hogyan viselkednek a két szériában használt gumik.
„Úgy tudom, ebbe a legnehezebb beletanulni a Formula-1 előtt. Teljesen másként működnek a Pirellik. Az F1-esek alig kopnak, lehet nyomni nekik, nem nagyon kell spórolni. De összehasonlítva az F2-esekkel, mintha másik gyártótól származnának. Az F2-ben be kell osztani őket. Nem hinném, hogy jól felkészítene a Formula-1-re, ha minden teljesen ellentétesen működik. Az F1-ben több szett is rendelkezésre áll, míg az F2-ben csak egy készlet van a gyakorolni, az is csak meghatározott időre. Tízszer gyorsabban kopnak az F1-eseknél” – magyarázta az F3 bajnoka az eltéréseket.
Norris hamarabb vezetett F1-es autót, mint F2-eset, tudja, miről beszél. A Magyar Nagydíjat követő kollektív teszt után merőben más élmény fogadta az F2-es Campos csapat autójának volánja mögött: „Rosszabbul ment a hétvége, mint reméltem. Többet vártam magamtól. Szenvedtem azzal, hogy mindenhez alkalmazkodjak, a pályával, az autóval, főleg a gumikkal. Kevés időm volt belerázódni. A második versenyen magabiztosabban vezettem, a végén már egész jó volt a tempóm” – mondta Norris, aki motorhiba miatt adta fel a szombaton rendezett főversenyt.