FRISSÍTÉS: Utólag módosult a végeredmény
A három és fél órásra nyúlt Formula-1-es időmérőn mindenki láthatta, hogy mennyire vizes volt szombaton a monzai pálya. Nos, ugyanezen körülmények között késő délután még egy futamot is tartottak, a Formula-2 főversenye ugyanis a késlekedés ellenére is befért a programba, noha a nap már igencsak közeledett a horizonthoz.
A pályán álló nagy mennyiségű víz miatt biztonsági autó felvezetésével indult a verseny, és több körbe is beletelt, mire a versenyirányítás végül elrendelte a tényleges rajtot. Ami az idén az F2-ben is bevezetett szabályoknak köszönhetően olyannyira tényleges volt, hogy a pilótáknak immár fel kellett sorakozniuk a rajtrácsra, hogy álló helyzetből induljanak.
Elsőre ez nem sikerült, a lefulladó Santino Ferrucci miatt új felvezető kört rendeltek el. Másodszor már mindenkinek összejött az elrugaszkodás, Nobuharu Matsushitának azonban nem sikerült túl jól az indulás a pole-ból, mellőle Nyck de Vries lőtt ki az élre. Az 1-es kanyar aztán rögtön galibát hozott, Artyom Markelov ugyanis a belső íven próbált megérkezni de Vries mellé, ám túl későn fékezett, így a két autó összeakadt, és az élmezőnyből nem sokan tudták helyesen bevenni az első sikánt. A holland autója nem sérült, így megtartotta a vezetést, Charles Leclerc pedig a második kör elején megkaparintotta a második helyet Matsushita megelőzésével.
Az igazán komoly csata ekkor a japán mögött alakult ki: Oliver Rowland és a 2015-ben a Manorral az F1-ben versenyző Roberto Merhi körökön át oda-vissza előzgetést mutattak be, egymást igen, a pálya határait viszont nem mindig tisztelve. A csatából Rowland jött ki győztesen, Merhit pedig hamarosan Luca Ghiotto is elkapta, ráadásul a spanyol 5 másodperces időbüntetést is kapott pályaelhagyásért.
A kötelező bokszkiállások rendben lezajlottak, a korábban de Vriest szorongató Leclerc ennek segítségével sem tudott az élre kerülni, Rowlandnek viszont ez a szakasz okozta a vesztét, hiszen bal hátsó kerekét rosszul rögzítették a bokszban, ami le is esett a pálya második sikánját követően. A biztonsági autó vissza is tért a mezőny élére arra az időtartamra, amíg rendet nem teremtettek a pályabírók.
Someone give this marshall a medal! #FIAF2 #ItalianGP pic.twitter.com/fMNRTkK2G7
— Mattzel89 (@Mattzel89) September 2, 2017
Ekkor már a lerövidített versenytáv vége felé jártunk, s két kör maradt hátra, amikor a mezőny ismét megkapta a zöld jelzést. Leclerc azonnal támadást indított de Vries ellen, ám az első sikánt elvétette, és a menekülőúton az élre tért vissza, tudva, hogy vissza kell adnia a pozíciót a hollandnak. Vesztére a sikánt követően de Vries mellé érkezett Ghiotto is, aki a következő kanyar végére átvette a vezetést, Leclerc-nek így mindkettőjük mögé, a harmadik helyre kellett visszasorolnia. De Vries már ennek a körnek a végén, a Parabolica előtt támadást indított a vezetésért, és a belső íven vissza is bújt Ghiotto mellé, a páros csupán néhány ezredmásodperces különbséggel érte el a célvonalat az utolsó kör kezdetekor.
Ekkor viszont Ghiotto vétette el a célegyenes végi féktávot, át kellett szánkáznia a lassítókon, neki azonban már nem volt ki számára visszaadni a vezetést: mögötte elképesztő dráma bontakozott ki, a sikánt követően ugyanis de Vries és Leclerc összeütközött (a felvétel tanúságai szerint a holland húzta rá az autót a monacóira), és mindkettőjük autója sérült. Leclerc a külső falnak csapódott, és eltölt a felfüggesztőse, de Vries pedig bal hátsó defektet kapott, így az utolsó két helyen értek célba, de előtte még egy szinkronmanőverrel mindketten tettek egy kitérőt ugyanabba a kavicságyba.
Ghiottót így a célig már senki nem szorongatta, a második helyet ráadásul egy másik olasz, Leclerc csapattársa, azaz Antonio Fuoco örökölte meg, így egész váratlanul kettős olasz sikernek örülhetett a közönség. A harmadik hely Nobuharu Matsushitáé lett.
Folytatás vasárnap délelőtt a sprintversennyel, az előrejelzések szerint már száraz körülmények között.
Ide kapcsolódó hír, hogy a program eltolódása miatt a GP3 szombati versenyét átcsúsztatták vasárnapra, ennek árán viszont a vasárnapi sprintversenyüket törölték az időszűke miatt, így a kisebb utánpótlás-sorozatnak csak egy futama lesz ezen a hétvégén. Ráadásul a vihar miatt az időmérőjüket is törölték szombat délelőtt, ezért az edzéseredmények alapján Nirei Fukuzumié lett a GP3-as pole.
FRISSÍTÉS: Utólag módosult a végeredmény
A főverseny módosult végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Antonio Fuoco | Prema Racing | 23 | 44:10.800 |
2 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 23 | 0.351 |
3 | Nicholas Latifi | DAMS | 23 | 1.477 |
4 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | 23 | 3.085 |
5 | Sean Gelael | Pertamina Arden | 23 | 3.844 |
6 | Sergio Sette Câmara | MP Motorsport | 23 | 5.268 |
7 | Louis Delétraz | Rapax | 23 | 6.031 |
8 | Gustav Malja | Racing Engineering | 23 | 6.930 |
9 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 23 | 7.878 |
10 | Jordan King | MP Motorsport | 23 | 8.219 |
11 | Roberto Merhi | Rapax | 23 | 9.712 |
12 | Nabil Jeffri | Trident | 23 | 11.679 |
13 | Norman Nato | Pertamina Arden | 23 | 11.979 |
14 | Alexander Albon | ART Grand Prix | 23 | 12.046 |
15 | Ralph Boschung | Campos Racing | 23 | 12.406 |
16 | Robert Visoiu | Campos Racing | 23 | 13.531 |
17 | Charles Leclerc | Prema Racing | 23 | 33.989 |
18 | Nyck de Vries | Racing Engineering | 23 | 1:12.409 |
- | Oliver Rowland | DAMS | 18 | kiesett |
- | Santino Ferrucci | Trident | 5 | kiesett |