DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
GP2/3

A GP2 közelebb kerülhet az F1-hez

A GP2-es és F1-es autók közötti teljesítménybeli hézagot szeretné csökkenteni a széria első embere a 2018-ban érkező új modellel és a valószínűsíthető új motorformulával.

A száguldó cirkusz első számú utánpótlás-szériája 12. szezonját futja idén, a kategória harmadik, Dallara által gyártott modelljével. Az első gépet 2005 és 2007, a másodikat 2008 és 2010 között használták, 2011 óta viszont anyagi megfontolásból ugyanazt a specifikációt használják a csapatok. A tervek szerint a GP2 hét év után, 2018-ra cseréli le a jelenlegi gépeket. „Óvatosnak kell lennünk, mert nincsen sok pénz a piacon” – idézte a Motorsport.com a széria vezetőjét, Bruno Michelt. „A legtöbb anyagi forrás a pilótáktól származik, akik itt szeretnének versenyezni, és mindig meg kell bizonyosodnunk arról, hogy elegendő pilótánk van-e ehhez."

 



„Ebből kifolyólag valószínűleg nagyon nehéz lett volna új autókat vásárolnunk 2017-re. Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de óvatosságból úgy döntöttünk, hogy egy évvel elhalasztjuk ezt a projektet.” Könnyen lehet, hogy nem csak ez lesz az egyetlen változás 2018-tól: a sorozat 2005 óta V8-as szívómotorokat használ, két év múlva pedig jöhetnek az F1-ben használtakhoz hasonló, V6-os turbók. Michel azonban elutasította annak lehetőségét, hogy a kategória is szélesebb abroncsokra váltson, akárcsak a száguldó cirkusz a következő évben.

„Nem vagyok biztos a szélesebb abroncsok felől” – mondta GP2 első embere. „Persze minden három évben egyre közelebb akarunk kerülni a Forma-1-hez, az viszont lehetetlen, hogy minden évben változzunk, ahogyan az F1 teszi. Valószínűbb, hogy V6-os turbómotorokra válthatunk.” Amikor arról kérdezték Michelt, hogy a GP2-ben használt abroncsok miben fognak eltérni az F1-ben használtaktól, így válaszolt: „Méret terén igen, beszállító szempontjából azonban nem. Mivel az F1 szélesebb gumikra vált, így természetesen lesznek eltérések, de a Pirelli természetesen segíteni fog (a pilótáknak), hogy felkészüljenek a Forma-1-re. Még ha a méretek el is térnek, a gumikopás mértéke például hasonló lesz majd.” Michel két mondat erejéig kitért a hibrid erőforrások használatára is: „Túl drágák. Ha ezen az úton szeretnénk járni, akkor masszívan meg kellene emelnünk a költségeket, de ez az utolsó dolog, amit tenni akarunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: