A pole-t elhódító Pierre Gasly tökéletes tempóban húzott el üldözőitől a piros lámpák kialvása után, és már-már úgy tűnt, hogy a mezőny kalamajka nélkül tudja le a 2016-os szezon első startját. Luca Ghiotto azonban nem volt szerencsés, és a harmadik kanyarban, küzdelem közben kisodródva a falban találta magát. Amíg az összetört Trident-autót elvitték a bukótérből, a versenybíróság a virtuális biztonsági autó életbe léptetése mellett döntött, de aztán Bernd Maylander is megkapta a feladatát, hogy a futam a hatodik körben folytatódjon tovább.
A Gasly mögött haladó Norman Nato a 11. körben egészen közel került az éllovashoz, de aztán lemaradt, és folyamatosan hátrafelé kellett figyelnie, a rajtnál harmadik helyre fellépő Szergej Szirotkinra. Az élen haladó hármas között levő távolság azonban hosszú körökig nem változott számottevően, egy-egy tizedet adtak egymásnak, de egyikük sem tudott előzési pozícióba kerülni.
Szirotkin a 24. körre olyan közel került riválisához, hogy csak pillanatok kérdése volt, mikor tudja átrágni magát Natón, de a második kanyarból kigyorsítva megpördült, és nem is tudta újraindítani pálya közepén ragadt autóját. Az orosz szomorúan kért bocsánatot csapatától a rádión, a versenybíróság pedig eközben beküldte a biztonsági autót, hogy el tudják vontatni autóját. Az élen hajtók a lélegzetvételnyi szünetet kihasználták kötelező kiállásuk teljesítésére, és amikor a futam újraindult, a Renault F1-es tesztpilótájának helyét Nicolas Latifi vette át.
Ami nem sikerült Natónak az első 25 körben, azt végre meg tudta tenni 27. forduló végén. A francia egészen elképesztő módon csúszott be Gasly mellé, átvéve a vezetést! Honfitársa hiába próbált védekezni, már nem tudott visszavágni a Racing Engineering pilótájának. Néhány körrel a leintés előtt a csapattagok már az eget kémlelték, hiszen az esőfelhők gyorsan közeledtek a Circuit de Catalunya felé, Gasly pedig nem tudta tartani a lépést Natóval, sőt, a mögötte hajtó Latifire kellett figyelnie.
A körszámláló közben visszaszámlálóra váltott, Latifi pedig olyan komolyan gondolta a második hely megszerzését, hogy a 31. kör első kanyarjában a külső íven próbálkozott a Red Bull-védenc ellen. Ekkor még nem járt sikerrel, egy körrel később viszont már a DRS segítségével át tudta lépni a franciát. A versenynek Raffaele Marciello kicsúszása vetett véget, miután Antonio Giovanazzi megpöckölte a négyes kanyarban, így a mezőny sárga zászló alatt ért célba.
Norman Nato először állhatott a pódium tetejére a GP2-ben, ahogyan a másodikként végző Nicolas Latifi is első alkalommal léphetett dobogóra. A pole-ból induló Gasly végül a harmadik helyen zárt.