Az osztrák egykori F1-es versenyzőt Magyarországhoz fűződő élményeiről, a Hungaroringről, Laurent Mekiesről és az idei F1-es szezonról is kérdeztük.
A beszélgetés apropóját a Red Bull Showrun adta, amely igazi motorsport-fesztivállá változtatta a Budapest 14. kerületében elterülő Stefánia utat. A két nap alatt mintegy 40 ezer rajongó látogatott ki a Puskás Arénához, a csúcspontot pedig az jelentette, amikor Coulthard és Friesacher a Red Bull, illetve a Racing Bulls F1-es autóit vezették.

Szép emlékek és technikás pálya
Friesacher nem először járt Magyarországon, sőt, a Hungaroringen kétszer is felállhatott a dobogó tetejére Formula 3000-ben. Most is lelkesen beszélt a magyar fővárosról és a mogyoródi aszfaltcsíkról:
„Nagyon gyönyörű a város, és a Puskás Aréna is lenyűgöző. Nagyon kedves fogadtatásban volt részünk, már szombaton is rengeteg rajongó látogatott ki az eseményre. Különösen szeretek Budapestre jönni, mert jó emlékeim vannak, kétszer is nyertem itt 2003-ban és 2004-ben. A Hungaroringet nagyon szeretem, mert rendkívül technikás, ahol soha nincs idő pihenő. Nagyszerű pálya és nagyszerű város.”

Verstappen vagy McLaren?
Az idei F1-es szezon alakulásáról így nyilatkozott:
„Jelenleg a McLaren elég nagy előnnyel vezet a pontversenyben, de remélhetőleg Max most nyer néhány futamot, és közelebb kerül hozzájuk. Eddig is izgalmas szezonunk volt, és a folytatásban is hasonló izgalmakat várok.”
Ki lenne az ideális csapattárs Verstappennek 2026-tól?
Arra a kérdésre, hogy ha Laurent Mekies helyében lenne, kit választana Max Verstappen csapattársának 2026-ra, Friesacher diplomatikusan így reagált:
„Ezt csak Laurent tudja megválaszolni. Véleményem szerint Laurent remek munkát végez, nagyon jól érti az autót, kiválóan bánik az emberekkel, és nagyszerű munkát végeznek az irányítása alatt. Ez egy remek döntés volt a Red Bull részéről, és szerintem jó irányba haladnak.”
Gumik és a show
A gumikról – amelyeken a futamok sorsa gyakran eldől – így vélekedett:
„A gumik mindig nagy témát szolgáltatnak, főleg a verseny elején van fontos szerepük, amikor az autó még tele van üzemanyaggal és nagyon nehéz. Egyes versenyzők ilyenkor jobban tudnak bánni a gumikkal – véleményem szerint jobb lenne, ha az első perctől kezdve a lehető leggyorsabban mehetnének. Most viszont akár hét-nyolc másodperccel is lassabbak a kvalifikációhoz képest, mert óvni kell őket. Ez a játék része, de a show szempontjából nem ideális.”

Több gumiszállító dobhatna-e a látványon?
„Talán a show-nak jót tenne, de jelenleg csak egy beszállító van, így nincs is igazi vita erről.”
A Formula.hu-n David Coultharddal is exkluzív interjút készítettünk, amely szintén a budapesti Showrunhoz kapcsolódott – a cikk ide kattintva érhető el.