McLaren
Oscar Piastri – Lando Norris 11-6
Átlagos különbség: 0,105 másodperc Piastri javára
Érdekes fordulat a McLarenek csatájában az, hogy amíg tavaly Lando Norris dominált egy körön, és ha nagyon kis különbséggel is, de összességében nagyon egyértelműen gyorsabb tudott lenni Oscar Piastrinál, idénre ez fordult: a sprintidőmérőkkel együtt 11-6-ra vezet az ausztrál, vagyis egy híján kétszer annyi kvalifikációt zárt Norris előtt, mint amennyit mögötte.
Különösen úgy érdekes a helyzet, hogy bár az utóbbi hetekben inkább Norris szerzett több pontot, futamot nyert Spielbergben, Silverstone-ban és a Hungaroringen is, de egy körön a monacói pole-ja óta csak Spában és Spielbergben győzte le Piastrit, vagyis az utóbbi hét kvalifikációból ötször is az ausztrál volt a gyorsabb. Itt viszont említsük meg azt is, hogy ebből a hét időmérőből négyet is elbukott a McLaren, kétszer Max Verstappen, egyszer George Russell, egyszer pedig Charles Leclerc orozta el előlük az első rajtkockát.
Ferrari
Charles Leclerc – Lewis Hamilton 12-5
Átlagos különbség: 0,184 másodperc Leclerc javára
Itt nincs különösebb kérdés, Hamilton a két kínai, a barcelonai, a kanadai, és a silverstone-i időmérőn tudta csak legyőzni Leclerc-t, egyébként masszív fölényben van a monacói, aki időnként jelentős időkülönbséggel is képes legyőzni a csapattársát.
Az európai szezon során voltak hétvégék, amikor úgy tűnt, hogy Hamilton felveheti a kesztyűt, amikor négy időmérőből hármat is Leclerc előtt zárt, de az új hátsó futóművel megint teljesen szétesett a brit, Spában és a Hungaroringen is óriási verést kapott csapattársától.
Mercedes
George Russell – Kimi Antonelli 15-2
Átlagos különbség: 0,520 másodperc Russell javára
Russell parádéja, vagy Antonelli égése? Elképesztően nagy a különbség a két pilóta között, és az ifjú olasz nem csak versenyen nem elég éles vagy rutinos, hanem a nyers, egykörös, tiszta tempója sincs meg – Miamiban a sprintidőmérőn szerzett egy pole-t, és a nagydíj kvalifikációján is megelőzte az ott szenvedő Russellt, de csak és kizárólag azon a hétvégén tudott beférni a brit elé.
Ezt leszámítva óriási pofonokat kap, pályától, gumitól, beállítástól függetlenül hatalmas a hátránya, és az sem látszik, hogy fejlődne ebben, Spában és a Hungaroringen is botrányosan gyenge hétvégéket teljesített ebből a szempontból is, összességében nagyon ritkán tud közel kerülni Russellhez.
Red Bull
Max Verstappen – Yuki Tsunoda 14-0
Átlagos különbség: 0,615 másodperc Verstappen javára
Max Verstappen – Liam Lawson 3-0
Átlagos különbség: 0,880 másodperc Verstappen javára
Nincs kérdés, Verstappen nullára veri a csapattársait ebben a szezonban, abszolút nincs miről beszélni, és igazából Yuki Tsunoda sem tud semmivel sem közelebb kerülni hozzá, mint Liam Lawson tudott két hétvége alatt – azért voltak körök, amikor vállalható volt a távolság, ezért jobb az átlaga, de összességében egy pillanatig sem kérdés, hogy szakadéknyi a különbség a két autó között.

Verstappen már négy pole-pozíciót szerzett idén a nagydíjakra, egyet pedig egy sprintfutamra, míg a másik autó a Q3-ba jutással is nagyon-nagyon megszenved…
Aston Martin
Fernando Alonso – Lance Stroll 16-1
Átlagos különbség: 0,328 másodperc Alonso javára
Az év első néhány futamán hozott bravúros (szerencsés) futameredmény miatt egészen mostanáig Stroll állt jobban a bajnoki tabellán, ami egy pontszerzésre csak ritkán alkalmas autónál mindig óriási tévút, ha a valós teljesítményeket szeretnénk értékelni.
Az egykörös tempó terén viszont nagy a minta és nincs kérdés: Stroll egyetlen egy alkalommal, még a kínai sprintidőmérőn fért be Alonso elé, ezt leszámítva minden egykörös csatát a kétszeres világbajnok nyert meg. A különbség is egyértelmű, a bő három tizedmásodperces átlagos távolság jelentősnek számít, persze vannak ebben is kilengések minden irányba.
Alpine
Pierre Gasly – Franco Colapinto 7-2
Átlagos különbség: 0,268 másodperc Gasly javára
Pierre Gasly – Jack Doohan 6-2
Átlagos különbség: 0,367 másodperc
Az Alpine-nál Gasly hozza azt a teljesítményt, amit várnak tőle, egyértelműen ő a vezérpilóta csapaton belül, ez pedig az időmérős teljesítményekből is látszik: Jack Doohant és Franco Colapintót is nagyon hasonló különbségekkel győzi le ebben a szezonban.
A két „második számú” versenyző között nincs érdemi eltérés, Colapinto átlagosan valamivel közelebb van, de ha nem történik semmi váratlan, nincs feltartás vagy más extra, akkor kérdés nélküli Gasly fölénye.
Haas
Esteban Ocon – Oliver Bearman 9-8
Átlagos különbség: 0,072 másodperc Ocon javára
A szezon előtt arról beszéltünk, hogy Bearman lehet az az újonc, aki a számára egész jól ismert Haasban megszorongathatja a rutinos Ocont – a tabellán ez nem látszik, ott érződik az, hogy ki az újonc és ki a régi motoros, de az egykörös tempó terén bizonyítja a brit, hogy a sebességével nincs gond.
17 időmérőből nyolcszor is legyőzte a franciát, átlagosan egy tizedmásodpercen belül vannak egymáshoz képest, sok múlik a szerencsén, vagy az adott pályán, az adott körülményeken, de elsőre is felveszi a kesztyűt a Magyar Nagydíj korábbi győztesével.
Racing Bulls
Isack Hadjar – Liam Lawson 11-3
Átlagos különbség: 0,178 másodperc Hadjar javára
Yuki Tsunoda – Isack Hadjar 2-1
Átlagos különbség: 0,197 másodperc Tsunoda javára
Ha már újoncok, Isack Hadjar tempója még kevésbé lehet kérdés: egy körön egyszer Yuki Tsunodát is legyőzte, a szintén fiatal Liam Lawsonnak sok időbe telt, mire felvette a ritmust.
Az utóbbi hetekben már jobban megy az új-zélandi, de Hadjar egy körön még mindig kőkemény, bár az utóbbi öt időmérőn „csak” 3-2 az állás a javára, és összességében most már szemmagasságban vannak.
Williams
Alexander Albon – Carlos Sainz 9-7
Átlagos különbség: 0,085 másodperc Albon javára
Az év elején érződött Sainz lemaradása, az új autóval még nem tudta magából kihozni a maximumot egy körön, így Albon 4-0-val kezdett – azóta a spanyol összekapta magát, ledolgozta a hátrányát, és nagyjából kiegyenlítette ezt a párharcot.
Volt neki is egy-két bravúrja és egy-két balszerencsés, vagy elrontott időmérője, ugyanez igaz Albonra is – a pontok terén is kiegyenlítődtek az erőviszonyok az utóbbi hetekben a kezdeti felbillent pálya után.
Sauber
Gabriel Bortoleto – Nico Hülkenberg 10-7
Átlagos különbség: 0,036 másodperc Bortoleto javára
Ez talán a szezon leginkább váratlan meglepetése: az F1 egyik legnagyobb időmérős menője 17-ből tízszer kikap egy körön egy újonctól!
A tabellán természetesen Hülkenberg áll jobban, elképesztően jó idénye van, de pont ez értékeli még inkább fel azt, amit Bortoleto csinál: újoncként, elsőre pariban van azzal az emberrel, aki abszolút felsőkategóriás ebben a mezőnyben ezt a tényezőt vizsgálva. Sőt, eddig ő vezet…