Győztesek
Oscar Piastri
A hétvége legnagyobb nyertese: több kellemetlen hétvége után ezúttal tempóból nagyrészt Lando Norris előtt tudott lenni, és egy pont híján kihozta a maximumot a sprinthétvégéből. Rendkívül fontos volt neki, hogy Spielberg és Silverstone után azonnal válaszolni tudjon Lando Norris kérdéseire, és egyrészt meglegyen a tempó, másrészt pontokra is váltsa azt – mindkettő megtörtént, nyolc ponttal növelte, gyakorlatilag megduplázta az előnyét a tabellán, ezzel kicsit ledobta magáról azt a terhet, ami rá került az előző két versenyhétvégén.
Charles Leclerc és a Ferrari
A Brit Nagydíj nem sikerült a monacóinak, most viszont ismét igazolta, hogy milyen extra dolgokra képes: bravúrdobogót szerzett Max Verstappen előtt azzal a Ferrarival, amelyben nem igazán volt benne ez a tempó. Leclerc megint totálisan háttérbe szorította, sőt rendkívül kellemetlen helyzetbe hozta a botladozó Lewis Hamiltont házon belül, és a Silverstone-ban szűkülő pontelőnyét 30 egységre növelte ezen a hétvégén – ráadásul 18-ra megközelítette George Russellt is, megint arra irányította rá a figyelmet, hogy az ő egyéni teljesítménye a legfelső polcon van.

De közben a Ferrarit, mint csapatot is említsük meg: 16-tal több pontot szereztek, mint a Mercedes, így Hamilton harmatos teljesítménye ide vagy oda, 28 pontra nőtt az előnyük a riválissal szemben, és stabilizálták a konstruktőri második helyet.
Liam Lawson
Lawson karrierje nemrég még a szakadék szélén billegett, de az utóbbi hetekben nagyon fontos eredményeket szállított, és Európában szépen újraépítette magát – ezen a hétvégén pedig újabb négy pontot gyűjtött, remek versenyt produkált, és hat egységnyire megközelítette az utóbbi hetekben csendesebb, vagy balszerencsésebb Isack Hadjart. Nagyon kellenek ezek Lawsonnak ahhoz, hogy biztosítsa a helyét a 2026-os rajtrácson – ez a hétvége abszolút győzelem volt számára.
Alexander Albon
Pont akkor ment jól Albon, amikor azzal a legtöbbet lehetett nyerni, a sprintszekciót elrontotta és lenullázta, de arra már senki sem emlékszik, csak az marad meg, hogy hatodik helyet fogott az időmérőn a Williamsszel, majd nyolc pontot szerzett a nagydíjon, és már csak kilenc pont a hátránya Kimi Antonellihez képest, így megerősítette a helyét a középmezőny éllovasaként.
Vesztesek
Lando Norris
Az utóbbi hetek lendülete után most alulmaradt a csapattárssal szemben, pláne nem jött neki jól az, hogy pont egy sprinthétvégén volt lassabb Piastrinál – megint magyarázkodnia kell, hogy mi történt az első körben, megint előjöttek azok az emberek, akik a hibáira mutatnak rá. Szerintem nem a korábbi bizonytalankodását láttuk, egyszerűen ebben ennyi volt számára, Piastri egy fokkal gyorsabb és harcosabb volt ezúttal, ahhoz képest a lehető legkisebb veszteséget szenvedte el – de tény, hogy a 8 pontos hátrányából 16 lett, és a Hungaroring előtt inkább rajta lesz a nyomás.
Mercedes és Kimi Antonelli
Antonelli döbbenetesen rossz hétvégét produkált Q1-es kiesésekkel, hibákkal és újabb nullázással – az utóbbi hét hétvégéből hatodszor maradt pont nélkül, Miami óta csak a kanadai dobogó került a neve mellé. Egyre rosszabbul fest ez a szezon, egyre messzebb kerül az élmezőnytől, és növekszik rajta a nyomás, egyre többször kell arról beszélni, hogy vajon miért nem jönnek az eredmények – ebben a hétvégében benne lehetett volna ennél sokkal több is, de a szerencse sem állt mellé, abszolút vesztesként értékelhetjük.

A csapata pedig pláne az: a kanadai kettős dobogó óta 17, 11 és most 16 pontot buktak a Ferrarihoz képest, most a Red Bull és a Williams is több pontot szerzett náluk, az autó vezethetősége és teljesítménye rossz irányba halad – és most már George Russell is hangos kritikát fogalmazott meg. Nem igazán jött össze ez a hétvége…
Carlos Sainz
A hétvége első felében Sainz volt a gyorsabbik Williams-pilóta, de ki emlékszik már arra, hogy hatodikként zárta a sprintidőmérőt és a sprintfutamot is – az elrontott időmérő a nagydíj előtt gyakorlatilag vesztessé tette őt a hétvége értékelésében. Megint Alboné lett a reflektorfény, megint ő szerzett több pontot, Sainznak megint volt technikai gondja is, és nem tud igazán felfelé kapaszkodni, pedig most az autó tempója meglett volna ehhez – pont ma egy éve jelentették be, hogy Grove-ba ír alá, nem tudom, hogy mennyire érzi most jól magát…
Aston Martin
Az egyetlen csapat, amely egyetlen pontot sem csípett a hétvége során, ráadásul a tempót tekintve az abszolút tökutolsó helyre csúsztak szombaton – nem kezdtek rosszul, aztán esélytelennek bizonyultak. Az utóbbi hetek a legutóbbi fejlesztési csomag óta egész biztatóak voltak, sorozatban négy hétvégén szereztek pontokat, összesen 22-t, most viszont mindenki szerzett, csak ők nem – és így kicsit lépést tévesztettek az alsóházi csatában. Pozitívum nélkül jöhettek el Spából…