Az amúgy is tökéletes egyensúly és a kisebb problémák kijavítása állt a McLaren fejlesztéseinek középpontjában eddig 2025-ben – erről írt Paolo Filisetti, a Racingnews365.com technikai elemzője.
„A McLaren uralta a silverstone-i futamot, amely az F1-es szezon félidejét jelentette. Az MCL39 gyakorlatilag gyengeségektől mentes autónak bizonyult, de a wokingi székhelyű csapat a hazai futamra úgy döntött, hogy átfogó fejlesztéseket vezet be a padlólemez körül, hogy tovább növelje technikai előnyét riválisaival szemben” – írta összegzésében Filisetti.

„Ez a kiterjedt munka láthatóan az oldalfal és a szélesedő profil mentén összpontosult. Konkrétan egy nagy hosszanti hasítékot szélesítettek ki, ami gyakorlatilag egyfajta hosszú, késhegy-szerű profilt hozott létre, amely hátrafelé húzódik. Ezt a mikro-aerodinamikai beavatkozást tulajdonképpen a Venturi-csatornák és a diffúzor kezdeti szakaszának alapos átdolgozása kísérte. Gyakorlatilag a McLaren egy olyan pályán mutatott be aerodinamikai fejlesztést, amely egyfajta szabadtéri szélcsatornának tekinthető, ahol az aerodinamika és a járműdinamika kölcsönhatása a legfejlettebb” – tette hozzá.
„Az MCL39 egyensúlya jelenleg egyik másik autóhoz sem hasonlítható, és a paddock összes technikai szakembere páratlannak tartja azt, ahogy a McLaren a gumikat képes kezelni.”
Módszeresen fejlesztett a McLaren
Az elemző szerint ugyan voltak pályaspecifikus megoldások is a wokingiak részéről, de összességében egy jól felrajzolt fejlesztési ívet követtek eddig.
Hozzátette: nem úgy tűnik, hogy az első szárnyakra vonatkozó, idény közben élesedő technikai direktíva bármennyire is befolyásolta volna a világbajnok munkáját.
„A szezon első harmadában a csapat inkább az autó hátsó részét fejlesztette, arra koncentrált, Kanadától változott meg mindez, onnantól az első rész került a fókuszba. Két héttel Barcelonát követően mutattak be új első szárnyat, ami azt sugallja, hogy a Spanyol Nagydíjtól érvényes új technikai direktíva miatt nem igazán kellett hozzányúlniuk az első szárnyhoz, másra összpontosíthatták az erőforrásaikat.”

„Az alapfelépítés változatlan maradt, nagyon hasonló profilformával, de a keresztmetszetét optimalizálták, hogy javítsák az autó különböző versenyzési pozícióihoz szükséges aerodinamikai teljesítményt. A csapat már Imolában is bemutatott egy hasonló változtatást, Andrea Stella csapatfőnök akkor azt mondta róla, hogy a Monacói Nagydíjra készültek vele elő.”
Mire koncentrált eddig a fejlesztéseknél a McLaren?
„Az új szárny kifejlesztésekor a McLaren azt a célt tűzte ki maga elé, hogy javítsa annak hatékonyságát, így az a pályák szélesebb skáláján sokoldalúan használhatóvá válik.”
„Lényegében az MCL39 már a szezon eleje óta bizonyította, hogy nagy előnye van riválisaival szemben, ezért a bevezetett fejlesztések gyakorlatilag a kisebb gyengeségek kijavítására korlátozódtak, miközben igyekeztek nem felborítani az amúgy is tökéletes egyensúlyt.”