DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
Formula+

Az F1-es csapatok fejlesztései Imolára

Két csapatot leszámítva mindenki újít, az élmezőnyben az összes istálló új csomaggal érkezett Imolába. De min változtattak a csapatok?

A várakozásoknak megfelelően gyakorlatilag minden csapat fejlesztésekkel érkezett meg az európai szezonrajtjára, Imolába.

Az éllovas McLaren az autó hátulján dolgozott, módosított a futóművön, illetve hozott egy új hátsó szárnyat – egyúttal az övszárny is megújult, a várakozások szerint nagyobb leszorítóerőre lesz képes az új elem, és stabilabbá válhat az autó a hátsó futómű miatt. Ne feledjük: a McLaren legfőbb kezelhetőségi problémája ez volt eddig a szezonban.

f1-mclaren-2025



A Red Bull átdolgozta az autó oldaldobozainak formáját, és a hűtőnyílásokat is, illetve módosított a futómű, valamint a hátsó fékcsövek borításán is aerodinamikai céllal.

A Ferrari új hátsó szárnnyal és övszárnnyal érkezett, szintén nagyobb leszorítóerős csomagot hozott a gárda, de a légáramlás is megváltozott az autó hátulján, átdolgozták a geometriát és a kisebb szárnyak elrendezését is.

A Mercedes nem hátul, hanem elöl módosított, az első futómű kialakítása változott, valamint az első szárny egyes elemei is újak. Emellett a motorborítás is más, a tájékoztatás szerint ez nemcsak aerodinamikai, hanem hűtési célokat is szolgál.

A legnagyobb csomagot egyébként az Aston Martin hozta, teljesen megújult a padlólemez, más a diffúzor, a halo hátsó bekötési pontjai is újak, és a hátsó övszárny is új fejlesztés. Ugyanakkor egyelőre csak Lance Stroll autójára szerelik fel ezeket, hogy összehasonlíthassák az adatokat a régi autóval.

A Racing Bulls új oldaldobozokat és padlólemezt hozott, az Alpine az első szárnyán módosított, és a Haas sem pihent, padlólemez, diffúzor és hátsó futómű került fel a fejlesztési listára.

A Williams és a Stake viszont semmilyen új alkatrészt nem mutatott be pénteken.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: