Ugyan Pierre Waché technikai igazgató azt mondta, hogy nem lesznek forradalmi változások a Red Bull 2025-ös F1-es autóján, de így is több jelentős módosítás várható az idei szezonban azon az autón, amely tavaly domináns erőből a harmadik helyig csúszott vissza a konstruktőri tabellán.
Waché arról beszélt, hogy a problémáikat leginkább az okozta, hogy egyre inkább eltávolodott egymástól az autó mechanikai és aerodinamikai része – vagyis a mechanikus részek nem tudták már kezelni a növekvő aerodinamikai terhelést, leginkább a futómű esetében.
A RacingNews365 és annak elismert technikai elemzője, Paolo Filisestti úgy tudja, hogy az Enrico Balbo által vezetett aerodinamikai csapat kiértékelte az RB20-ast, hogy lássák, mi az, ami felhasználható az RB21-es alapjául, és mi az, amit ki kell selejtezni.
A mérnökök következtetése az volt, hogy az aerodinamikai koncepciót egyszerűsíteni kell a légáramlás belső dinamikája szempontjából.
Ez így elfogadott kiindulópontot jelent, egy racionálisabb belső koncepciót az RB20-hoz képest, mivel ez a karosszéria mentén a légáramlás irányításában is előnyökkel jár.
A kifelé irányuló meleg áramlatok kezelése volt az oka annak, hogy ennyire nem működött a tavalyi autó aerodinamikája a hátsó traktusban. A forró áramlás, valamint a Magyarországon bevezetett új motorburkolat kialakítása nem tette lehetővé a hátsó szárny és a diffúzor megfelelő együttműködését.
Egyszerűbb lesz az új Red Bull
Az RB21 egyszerűbb koncepciója vizuálisan csak az oldalsó részeken és a motorburkolat tetején tükröződik. A légáramlás dinamikájának mélyebb vizsgálatakor azonban kiderül: ez nagyon is hasznos, és fontos funkciókat lát el.
A gyakorlatban nem lehet azt mondani, hogy az autó formatervileg jelentősen más lesz, de a mögöttes aerodinamikát tekintve pontosabb lesz. Ez a padlólemezre, és a szárnyakra vonatkozik.
Az orr-rész rugalmasságának kezelése szintén fontos tényező. Valószínű, hogy az első szárny rugalmassága visszatér egy kevésbé szélsőséges megközelítéshez. Összességében úgy tűnik, hogy a Red Bull eltávolította azokat az aerodinamikai és dinamikai elemeket, amelyek válságba sodorták az autót.
A felfüggesztésnél a Red Bull elöl továbbra is vonó-, hátul pedig nyomórudat használ, utóbbi komponens eltérő, új kinematikájával. Lényegében az autó visszatér az alapokhoz, különösebb trükkök nélkül.