Két csapat is nagyobb fejlesztésekkel érkezett meg Japánba: ez az első hétvége, amikor komolyabb csomagokat láthatunk, és az élen ezúttal a Red Bull, valamint az Aston Martin jár.
Kezdjük a világbajnokkal, amely amúgy is a mezőny élén található, de ahogy arról már hónapokkal ezelőtt szó volt, Suzukára átalakította az autóját. Egyrészt megújult az oldaldobozok légbeömlője, a csapat tájékoztatása szerint az optimális bemeneti nyomást keresték, és kisebb kilépő részt szerettek volna elérni, hogy hatékonyabbá váljon az autó aerodinamikailag.
Ehhez hozzáigazították a padlólemez éleinek vonalvezetését, és magát a padlólemez „testét” is, a közlemény szerint azért, hogy még ideálisabban tudják elosztani a leszorítóerőt úgy, hogy megmaradjon a stabilitás – a padlólemez élei nagyobb dőlésszöget kaptak ugyanilyen okból.
Végül bemutattak egy Suzuka-specifikus módosítást is: az első fékeknél kisebb csöveket alkalmaznak ezen a hétvégén, úgy magyarázták ezt, hogy optimalizálták az alkatrész geometriáját – itt nem kapnak akkora terhelést a fékek, így aerodinamikai szempontból javíthattak a helyzeten.
Nagyobb csomaggal készült az Aston Martin is
A silverstone-iak jelentik a másik csapatot, amely komolyabb fejlesztésekkel érkezett meg erre a hétvégére. A tájékoztatás szerint a padlólemez minden eleme megújult, a vonalvezetésük más, és ők is a leszorítóerő elosztásán igyekeztek módosítani – mint mondták, nagyobb leszorítóerőt érhetnek el az új megoldásokkal, javul a légáramlás az autó alatt.
Nem maradt ki a csomagból a diffúzor sem, annak felületén módosítottak, szintén azzal a céllal, hogy a légáramlatok minősége javuljon, amitől nagyobb és egyenletesebb leszorítóerőt várnak.
Szintén megújult a motorborítás, úgy tervezték meg, hogy több hűtési megoldást is választhassanak vele, de átalakították a „vállait”, módosították a padlólemez felső részét, és a motorborítás hátulját, a hátsó felfüggesztéshez érkező „kijáratot”. A hűtés javítása mellett ezt a padlólemez átalakítása indokolta, a leszorítóerő elosztását segíti az új kialakítás.
Végül pedig az övszárny is más, ami szintén a diffúzor és a padlólemez felső részének átszabása indokolt, a csapat úgy fogalmazott, hogy az egész csomag működéséhez kellett igazítani ezt az alkatrészt.
Ferrari, McLaren, Mercedes
A top ötből a másik három csapat közel sem hozott ekkora változtatásokat: a Mercedes konkrétan semmit, egyetlen új elemet sem mutatott be, a McLaren csak az első fékcsöveken módosította ugyanazt, amit a Red Bull, míg a Ferrari a beharangozott nagyobb fejlesztési csomagból csak két dolgot rakott fel az autóra.
Az egyik egy pályaspecifikusnak minősített hátsó szárny, az olaszok tájékoztatása szerint az alacsonyabb tapadási viszonyokra készülve ez tulajdonképpen egy 2023-as megoldás, amit választhatnak ezen a hétvégén, ha úgy ítélik meg.
A nagyobb módosítás a hátsó felfüggesztés átalakítása, aerodinamikailag javítottak rajta, bár ők maguk hangsúlyozták, hogy ez is csak egy apró változtatás – a felső lengőkar borítása más az eddigiekhez képest. A korábbi tervek szerint ehhez érkezik majd egy következő módosítás Imolában, és az első fejlesztési csomagot így tulajdonképpen két részletben szerelik fel az autóra.
Az alsóház
A mezőny második felében a Haas az, amely semmilyen fejlesztést nem hozott Suzukára, a többiek azért valamit faragtak az autón.
A Visa Cash App RB az anyacsapathoz hasonlóan a padlólemezen dolgozott, az alsó része, valamint az éle, a kis aeroszárnyak is módosultak, a várakozások szerint ezzel növelni tudják a leszorítóerőt.
Nagyjából ugyanilyen módosításokat mutatott be a Stake, az autó alja változott meg erre a hétvégére.
A Williams és az Alpine inkább a szárnyakon dolgozott. A grove-iak az első szárny véglapjait gondolta újra, másképp kapcsolódnak most a főelemhez, amelytől azt várják, hogy az első gumik körüli áramlás átalakul, és az egész autó aerodinamikailag hatékonyabbá, kiszámíthatóbbá válik. Ezen felül történt egy minimális módosítás a hátsó szárnyon, illetve az övszárnyon is, ezeket állítólag a suzukai pálya karakterisztikája indokolta.
Az Alpine is módosította az övszárnyat, az enstone-iak azt mondták erről, hogy a padlólemezt próbálták ezzel hatékonyabbá tenni – de dolgoztak az első szárnyon is, hogy kisebb legyen a légellenállásuk, és ehhez az első fékcsövek elrendezését is hozzáigazították.