DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Formula+

Mennyire volt messze Leclerc-től Bearman?

A 18 éves újonc parádésan debütált az F1-ben, és az első futama során is folyamatosan emelni tudta a tempót: a végén már kifejezetten közel járt Charles Leclerc-hez is.

A verseny során mutatott fejlődés, és folyamatosan javuló tempó volt a legimpresszívebb produkció Oliver Bearman múlt heti F1-es bemutatkozásában – nem a pontszerzés vagy a hetedik hely ténye önmagában.

A futam során folyamatosan gyorsulni tudott a brit pilóta nemcsak magához, de a többiekhez képest is, és különösen az volt feltűnő, hogy mennyire közel tudott autózni Charles Leclerc-hez a verseny hajrájában.

A verseny első szakaszában természetesen jóval lassabban autózott az újonc, egyrészt forgalomban is haladt, másrészt nehezebben találta meg a határokat a megtankolt, másképp mozgó autóval – ami  teljesen természetes dolog egy elsőévesnél, tavaly Oscar Piastri még a szezon végén is szenvedett a versenyetapokkal, gumimenedzseléssel.

240038-scuderia-ferrari-saudi-arabia-gp-race_4b431922-a229-4b3d-8227-90fedc85da7a_resize



Bearman később azonban fokozatosan előrelépett már az első futama közben is. Miután sikerült áthámoznia magát Nico Hülkenbergen, produkált egy olyan 11 körös etapot, amely során átlagosan hat tizedmásodperccel volt lassabb a másik Ferrarit vezető Leclerc-nél, és a leggyorsabb köreik között nyolc tizedmásodperc volt a különbség. Ebben az időszakban mindketten tiszta pályán autózhattak, így ezt érdemes összemérni.

Majd jött az újabb váltás, amikor a futam utolsó etapjában Bearmannek sietnie kellett, hogy maga mögött tartsa a más taktikán lévő, lágy gumikon támadó Lando Norrist és Lewis Hamiltont. Itt már 1:32,766-os átlagot repesztett a verseny leintéséig, amivel szűk egy másodpercet javított az előző etapjához képest – persze az autók könnyebbé váltak, de a gumikkal jól bánt, és képes volt javulni. 

240044-scuderia-ferrari-saudi-arabia-gp-race_eb4c452a-1043-4844-b9a0-48890c092ddc_resize

Ebben az etapban alig két tizedmásodpercet kapott átlagosan Leclerc-től körönként, és érdekes megnézni azt is, hogy a leggyorsabb köreik között öt tized volt a különbség a monacói javára – úgy, hogy ott ő a leggyorsabb körért járó pluszpontra próbált rá. 

Természetesen ez egy nagyon gumibarát pálya volt, ahol kevésbé kellett erre figyelni, és azt se feledjük, hogy a Ferrari itt is megkérdőjelezhetetlen második erő volt, egyértelműen és jelentősen gyorsabbnak bizonyult, mint a McLaren és a Mercedes. De az adatok alapján ő nem az az újonc, aki csak egy kört tud összerakni, ugyanis a versenytempó terén elsőre is látótávolságon belül volt a Ferrari üdvöskéje, évek óta kinevezett és tenyéren hordozott vezére mögött.

Persze azt is tegyük hozzá, hogy ezek azok a tizedmásodpercek, amiket a legnehezebb megtalálni, az utolsó pár százalék – de Bearmantől egyelőre nem is ezt várjuk…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: