A verseny során mutatott fejlődés, és folyamatosan javuló tempó volt a legimpresszívebb produkció Oliver Bearman múlt heti F1-es bemutatkozásában – nem a pontszerzés vagy a hetedik hely ténye önmagában.
A futam során folyamatosan gyorsulni tudott a brit pilóta nemcsak magához, de a többiekhez képest is, és különösen az volt feltűnő, hogy mennyire közel tudott autózni Charles Leclerc-hez a verseny hajrájában.
A verseny első szakaszában természetesen jóval lassabban autózott az újonc, egyrészt forgalomban is haladt, másrészt nehezebben találta meg a határokat a megtankolt, másképp mozgó autóval – ami teljesen természetes dolog egy elsőévesnél, tavaly Oscar Piastri még a szezon végén is szenvedett a versenyetapokkal, gumimenedzseléssel.
Bearman később azonban fokozatosan előrelépett már az első futama közben is. Miután sikerült áthámoznia magát Nico Hülkenbergen, produkált egy olyan 11 körös etapot, amely során átlagosan hat tizedmásodperccel volt lassabb a másik Ferrarit vezető Leclerc-nél, és a leggyorsabb köreik között nyolc tizedmásodperc volt a különbség. Ebben az időszakban mindketten tiszta pályán autózhattak, így ezt érdemes összemérni.
Majd jött az újabb váltás, amikor a futam utolsó etapjában Bearmannek sietnie kellett, hogy maga mögött tartsa a más taktikán lévő, lágy gumikon támadó Lando Norrist és Lewis Hamiltont. Itt már 1:32,766-os átlagot repesztett a verseny leintéséig, amivel szűk egy másodpercet javított az előző etapjához képest – persze az autók könnyebbé váltak, de a gumikkal jól bánt, és képes volt javulni.
Ebben az etapban alig két tizedmásodpercet kapott átlagosan Leclerc-től körönként, és érdekes megnézni azt is, hogy a leggyorsabb köreik között öt tized volt a különbség a monacói javára – úgy, hogy ott ő a leggyorsabb körért járó pluszpontra próbált rá.
Természetesen ez egy nagyon gumibarát pálya volt, ahol kevésbé kellett erre figyelni, és azt se feledjük, hogy a Ferrari itt is megkérdőjelezhetetlen második erő volt, egyértelműen és jelentősen gyorsabbnak bizonyult, mint a McLaren és a Mercedes. De az adatok alapján ő nem az az újonc, aki csak egy kört tud összerakni, ugyanis a versenytempó terén elsőre is látótávolságon belül volt a Ferrari üdvöskéje, évek óta kinevezett és tenyéren hordozott vezére mögött.
Persze azt is tegyük hozzá, hogy ezek azok a tizedmásodpercek, amiket a legnehezebb megtalálni, az utolsó pár százalék – de Bearmantől egyelőre nem is ezt várjuk…