Ahogy azt az F1-es versenyhétvégék kezdetén megszokhattuk, az FIA kiadta az egyes csapatok fejlesztett, módosított alkatrészeinek jegyzékét, melyből az derült ki, hogy a tízből hét istálló semmilyen változtatással nem élt a Katari Nagydíj előtt.
Egészen pontosan a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, az Aston Martin, a McLaren, a Williams és a Haas alkotja azon csapatok sorát, akik egyetlen olyan elemet se hoztak, melyet korábban még nem vetettek be.
A legtöbb módosítás az Alpine autóján található, akiknek az elmúlt négyből három hétvége is relatíve erősen sikerült, de szeretnének az erősorrendben elfoglalt hatodik pozícióból egy kissé feljebb lépni. A diffúzor oldalának kivágása a gumiabroncsok mellett magasabb lett, ami kis mértékben növeli a leszorítóerőt, különösen alacsonyabb hasmagasságnál.
A franciák az első szabadedzés során az autó hátuljának szélén a karosszéria a korábbitól eltérő kialakítását próbálják ki az egyik autón, ami csökkenti a légellenállást és némi extra leszorítóerőt is biztosít. Emellett az első edzésen módosított hűtőnyílásokat vet be az Alpine, ami segítheti az erőforrás hőmérsékletének szinten tartását, egyúttal a Mexikóra való felkészülést is szolgálja.
Kisebb változások az „Alfákon”
Az Alfa Romeo az övszárnyon módosított, a szárny síkját és hátsó szárnyvéglap alsó részét egyaránt átalakította, a csapat közlése szerint az elmúlt hétvégéken hozott fejlesztések kiegészítéseként, ennek célja a légáramlás javítása.
Az AlphaTauri a padlólemez peremén módosított, e módosítással a padlólemezre egyes részeire eső terhelés arányát kívánják pozitív irányba változtatni.