DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
Formula+

Csak a Ferrari nem hozott semmit: az F1-es csapatok újításai a Brit Nagydíjra

Az AlphaTauri hozta a legtöbb fejlesztést Silverstone-ba: mutatjuk, hogy melyik csapat mivel rukkolt elő erre a hétvégére.

A topcsapatok nem érkeztek kirobannó fejlesztésekkel a Brit Nagydíjra: a Ferrari az egész mezőny egyedüli csapata, amely egyáltalán semmilyen új fejlesztést nem mutatott be, a maranellóiak az utóbbi három hétvégén hozott újításaikat igyekeznek minél jobban beállítani és munkára fogni Silverstone-ban.

A Red Bull csak az első fékcsöveket alakította át kicsit, a csapat tájékoztatása szerint pályaspecifikus módosításként hozták ezt. A Mercedesé a nagyobb csomag, ők egy teljesen új első szárnyat hozta, ami jelentősen javíthat az autó viselkedésén: a csapat úgy véli, hogy az átalakítások másképp terelik majd a levegőt az autó oldala, és különösen a padlólemez felé, ez utóbbit szeretnék még jobban kiaknázni a szárny átszabásával. A Mercedes úgy fogalmazott, hogy a légáramlatok elosztását változtatta meg az új alkatrész.

f1-leclerc-ferrari-silverstone



Az Aston Martin is az első szárnyhoz nyúlt, kicsit átalakította a Barcelonában látott verziót, a csapat szerint a cél az volt, hogy alacsonyabb leszorítóerős hátsó szárnybeállítás mellett is meglegyen az autó megfelelő egyensúlya. Ez a silverstone-i pálya igényei miatt fontos: van egy hosszú és lényeges egyenes, de alapvetően a tempós kanyarokban való tapadás számít rengeteget. Az Aston ezen felül még a hátsó fékcsöveken módosított pályaspecifikus hűtési megfontolásból.

 

A középmezőny nem pihen

A szezon első felében folyamatosan fejlesztő Alpine most nem hozott sok mindent, de az első szárnyat Enstone-ban is újrarajzolták: a főelem és a véglapok is megújultak, a tájékoztatás szerint ezzel az első gumiknál kevesebb légáramlatot veszítenek, illetve alacsonyabb tempónál jobb lehet majd az autó egyensúlya.

A McLaren egy teljesen újragondolt első szárnyat hozott, amelytől nagyobb aerodinamikai leszorítóerőt vár, ehhez hozzáigazította az orrkúpot, illetve az autó hátulján is újított: a fékcsövek és a futóműbekötések borításain is variált, a fékcsöveknél pedig az egész kialakításon faragott kicsit.

Az Alfa Romeo sok mindent változtatott: a padlólemez kis terelőelemei, a padlólemez közepének egész kialakítása, a padlólemez szélei, illetve a diffúzor is új, mindezt a nagyobb leszorítóerő érdekében művelte a csapat, illetve úgy fogalmaztak, hogy a kanyar közepén keletkező leszorítóerőt akarják növelni. Ehhez hozzáigazították a hátsó futómű elemeinek borítását és az újratervezett hátsó fékcsöveket.

A Haasnál az első lengőkarok borítását találták ki újra, illetve az első fékcsövek környékén is változtattak, de a pár futammal ezelőtt bemutatott új hátsó szárnyhoz is nyúltak, most az övszárnyat igazították hozzá. 

A legtöbb módosítással az AlphaTauri érkezett. A faenzaiaknál megemelték a padlólemez első élét, a padlólemez alsó részén is módosítottak, a padlólemez széleit is átszabták, elnyújtották, tettek rá egy plusz szárnyat, tettek bele egy kivágást is a hátsó részén, de a diffúzor oldalfalait is ehhez a nagyobb átalakításhoz szabták hozzá. Ezen felül új a hátsó futóművön látható kis szárnyacska, átsúlyozták a hátsó szárnyat, új az ehhez kapcsolt övszárny, de a motorborítás kialakítását is megváltoztatták, ami az elölről érkező levegőt így a padlólemez és a diffúzor felé tereli.

Végezetül pedig a Williams: a grove-iak az első és a hátsó szárnyon is változtattak, de egyiken sem drasztikus módon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: