A megszokott szabad gumiválasztás helyett ezúttal korlátok közé helyezték a csapatok, akik a kvalifikáció első szakaszában kizárólag a kemény keverékű Pirelliken lehetnek majd a pályán, a Q2-ben csak a sárga oldalfalú abroncsokat használhatják majd, a top 10-be bejutók pedig lágy gumikon lesznek kötelesek körözni az időmérő edzésen - nyilván ezt az eső felülírhatja.
Miért van erre szükség?
Az alternatív gumihasználat célja nem titkoltan az, hogy csökkentség az egy hétvégén használt abroncsok mennyiségét. Ezen a hétvégén 13 helyett csak 11 szett abroncsot kapnak az istállók autónként, ami azt jelenti, hogy 40 szett – azaz 160 darab – gumit spórol meg a Pirelli egy versenyhétvége alatt. Ez a 23 versenyből álló szezon alatt összesen 3680 abroncsot jelentene.
Minden pilóta három kemény, négy közepes és négy lágy keveréket kap az olasz gyártótól, ami azt jelenti, hogy kapnak egy-egy extra szettet a fehér és a sárga oldalfalú gumikból, azonban a lágy keverékből néggyel kevesebb áll majd rendelkezésükre.
Az imolai hétvégére – amelyet veszélybe sodortak az elmúlt időszakban tapasztalt áradások – a lehető leglágyabb keverékeket hozta el a Pirelli a palettáról, tehát a C3-as a kemény, a C4-es a közepes, a C5-ös pedig a lágy gumi lesz, amik eggyel lágyabbak, mint a 2022-es kiosztás. Az intermediate és az esőgumikat nem érinti a változtatás, abból továbbra is négy, illetve három garnitúra áll a pilóták rendelkezésére.
Új esőgumikat hozott a Pirelli Imolába
Ha már eső, érdemes megemlíteni, hogy egy teljesen új fejlesztésű esőgumit hozott magával a Pirelli. Az új Cinturato Blue Full Wet abroncsoknak nincs szüksége gumimelegítő paplanra, anélkül is azonnal működésbe lépnek, és sokkal hatékonyabban szorítják majd ki a vizet, mint sok kritikát kapott elődjeik.
Könnyen lehet, hogy látni is fogjuk ezen a hétvégén az új esőgumikat, hiszen az előrejelzés további csapadékot ígér, persze egyelőre az is kérdéses, hogy ilyen körülmények között egyáltalán biztonságosan meg lehet-e rendezni a versenyt.
Hol lesz még ilyen időmérő?
Az F1 már korábban megerősítette, hogy két versenyhétvégén szeretnék kipróbálni azt az időmérős formátumot, melyet most Imolában látni fogunk, egyelőre azonban még nincs hivatalos információ arról, melyik lehet a másik helyszín a szezon későbbi részében.