Vasárnap délután 15:30-kor eljött az idő: elrajtolt a Formula-E összességében hetedik, de első világbajnoki idényének utolsó futama a berlini Tempelhof repülőtéren, a szombatihoz képest fordított menetirányú nyomvonalon. A versenynek még tizenhárman vágtak neki matematikai eséllyel a vb-címre, de az időmérő után egyértelműen Mitch Evans lépett elő a fő favorittá: az ötpontos hátrányban lévő Jaguar-pilóta a harmadik helyre kvalifikálta magát Stoffel Vandoorne és Oliver Rowland mögé, miközben a többi aspiráns nem került be a legjobbak közé.
We're under a red flag in Berlin after a collision on the start line between two of our championship contenders - @mitchevans_ and @edomortara.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
Great to see both drivers get out of the car ok. They will be going to the medical centre for checks!
2021 @BMWi #BerlinEPrix pic.twitter.com/Ndg2aEJwOu
De már a startnál jött a dráma: Evans autója leállt az első pillanatok után, a vb-összetettben második helyen álló Edoardo Mortara pedig már nem tudta őt kikerülni, így beleütközött a rivális versenygépébe. Mindketten kiestek, a versenyirányítás pedig előbb a biztonsági autót küldte be, majd inkább piros zászlóval félbeszakították a viadalt.
A futam csaknem félórás kényszerszünet után a safety car mögött indult újra, de egy kör után már versenytempóra kapcsolhatott a mezőny. Ekkor a vb-esélyesek közül a nyolcadik helyet elfoglaló Jake Dennis állt a legjobban, ő viszont csúnyán elrontotta a féktávot az első kanyarban Sebastien Buemi mögött és a falnak ütközött, így a BMW versenyzője is kiesett (később műszaki hibáról nyilatkozott az újonc)!
The DRAMATIC restart to Round 15...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
It's all to play for in Berlin
2021 @BMWi #BerlinEPrix | @Niobium_Nb pic.twitter.com/bH2MvAnFo2
Jött a teljes pályás sárga zászló, az élen Vandoorne, Rowland és Alexander Sims haladt, míg a fő favorittá így az eleve éllovas Nyck de Vries lépett elő, aki előre egerészte magát a kilencedik helyre – viszont az összes komoly riválisa mögötte haladt ekkor.
A támadó mód első felvétele alaposan átrajzolta a sorrendet: Norman Nato vette át a vezetést, a nyomában Sims, Rowland, Vandoorne és André Lotterer haladt, miközben De Vries már egészen a hatodik pozícióba kapaszkodott fel. A második aktiválás során nem forgott veszélyben Nato első helye, mögötte viszont Rowland átlépte Simst, De Vries pedig már saját pole-ból induló mercedeses kollégáját, Vandoorne-t átlépve a negyedik pozícióban autózott. Ráadásul negyed órával a vége előtt újabb kihívó hullott ki: a címvédő Antonio Felix da Costát rakta a falba az őt előzni igyekvő másik korábbi bajnok, Lucas di Grassi – a DS Techeetah összetört autója miatt újfent jött a biztonsági autó.
"AND THERE'S CONTACT!"@nyckdevries, @Andre_Lotterer and @AlexanderSims go three wide
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
Live timing https://t.co/PfsIBGoxYB
2021 @BMWi #BerlinEPrix | @Niobium_Nb pic.twitter.com/TmwahJHB7a
Az újraindítást követően De Vries már a dobogóért támadott, a manőver azonban nem sikerült, többen is mellé értek, sőt az autók össze is koccantak – a két Mercedes közé ékelődött be Lotterer Porschéje –, így a holland visszacsúszott a számára még mindig vb-t érő hetedik helyre.
Nato első helyét azonban már senki és semmi nem tudta megzavarni, így a Venturi pilótája nyerte az évadzárót – ez volt az első győzelme – Rowland és a pódiumra visszazárkózó Vandoorne előtt. Lotterer egy kemény manőverrel megelőzte Simst, majd jött Pascal Wehrlein, De Vriest pedig ugyan a végén még lenyomta Sam Bird, a nyolcadik hellyel is a Mercedes versenyzője lett a Formula-E történetének első világbajnoka (és hatodik különböző bajnoka) lett. A csapatok értékelését is a Mercedes nyerte – amely a sajtóhírek szerint rövidesen távozhat a sorozatból.
A második berlini futam végeredménye:
1. | Norman Nato | Venturi | |
2. | Oliver Rowland | Nissan | 2.270 |
3. | S.Vandoorne | Mercedes | 2.837 |
4. | André Lotterer | Porsche | 7.105 |
5. | Alexander Sims | Mahindra | 8.453 |
6. | Pascal Wehrlein | Porsche | 8.847 |
7. | Sam Bird | Jaguar | 10.473 |
8. | Nyck de Vries | Mercedes | 11.108 |
9. | René Rast | Audi | 12.189 |
10. | Tom Blomqvist | NIO | 12.679 |
11. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 13.437 |
12. | Robin Frijns | Virgin | 13.748 |
13. | Alex Lynn | Mahindra | 14.366 |
14. | Sébastien Buemi | Nissan | 14.692 |
15. | Max Guenther | BMW | 15.528 |
16. | Joel Eriksson | Penske | 15.940 |
17. | Nick Cassidy | Virgin | 16.306 |
18. | S.Sette Câmara | Penske | 16.961 |
19. | Oliver Turvey | NIO | 21.076 |
20. | Lucas di Grassi | Audi | 35.155 |
Kiesett: | |||
A.F.da Costa | DS Techeetah | ||
Jake Dennis | BMW | ||
Mitch Evans | Jaguar | ||
Edoardo Mortara | Venturi |