DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
F2/F3

F2: Az utolsó körben jött a dráma, Hadjar ismét nyert

A bajnoki esélyesek csatáját hozta az F2 főfutama Spában. Végül a győztes Isack Hadjar lehetett a legboldogabb, míg Paul Aron alatt az utolsó körben lassult le az autó a harmadik helyen.

Miután a Formula-2 sprintfutamán szinte alig láthattunk versenyzést a szörnyű időjárási körülmények miatt, a főfutam meglehetősen akciódúsra sikeredett Spában. A pole-pozícióból Mogyoród után itt is a bajnoki második Paul Aron indulhatott, mögüle az összetett harmadik helyezettje, Gabriel Bortoleto és a bajnoki éllovas Isack Hadjar rajtolhatott.

Aron simán tartani tudta a vezetést a rajt után, utána viszont őrült első kör következett. Oliver Bearman és Josep María Martí az első kanyarig sem jutottak el, rögtön a gumifalban végezték, Franco Colapinto autója pedig a csatározások közepette állt meg a pályán. A biztonsági autós fázis után hiába maradt stabilan az élen az észt, ismét jönnie kellett a biztonsági autónak: Victor Martins törte össze az ART autóját, Rafael Villagomez is a falban végezte mellette.



Az újraindítást követően Aront Hadjar szorongatta az élen, míg az alternatív stratégiát választó Andrea Kimi Antonelli a hatodik helyen autózott a közepes gumikon. Hadjar a nyolcadik körben ki tudta használni a DRS jelentette hatalmas előnyt és szó szerint kikerülte Aront, ezzel az élre állt. A hiteches ezután rögtön ki is ment a bokszba – az élmezőnyből elsőként –, hogy lecserélje a lágy abroncsokat a friss közepesekre. A Campos rögtön reagált is Aronra, és Hadjar az észt elé tudott visszatérni a pályára.

A 11. körre az alternatív stratégiát választó első két pilóta, Richard Verschoor és Antonelli álltak az első két helyre, miután Bortoleto is kiállt a friss közepes abroncsokért. Eközben Aron és Hadjar oda-vissza előzgették egymást körről körre a Kemmel-egyenes végén, hiszen a DRS segítségével támadó pilóta ellen szinte lehetetlen volt védekezni.

Tíz körrel a vége előtt először Antonelli állt ki a bokszba a friss lágy abroncsokért, a rosszul sikerült kerékcsere viszont hátráltatta az olaszt. Verschoor pár körrel később követte a premás példáját, ő pedig már előrébb, a top tízen belül tért vissza a pályára. Idő közben Hadjar elől kiállt a többi, alternatív stratégiát választó pilóta is, viszont mire a francia visszatért az élre, Bortoleto már a nyakában volt, miután a brazil átugrotta a gumikkal szenvedő Aront.

 

 

A záró körökben Hadjar Bortoletót, a brazil pedig Aront szakította le magáról, az észt futama viszont még ennél is rosszabbra fordult, miután az utolsó körben lelassult alatta az autó, így pontot sem szerzett. A Red Bull-junior francia így győzelmével megerősítette vezetését az összetettben, Bortoleto pedig feljött a második helyre a bajnokságban. A főfutam harmadik helyét Jak Crawford örökölte meg Arontól.  

Végeredmény:

 

Hely  Pilóta  Csapat 
1 Isack Hadjar Campos Racing
2 G.Bortoleto Invicta Racing
3 Jak Crawford DAMS Lucas Oil
4 Zak O'Sullivan ART Grand Prix
5 R.Verschoor Trident
6 Zane Maloney Rodin Motorsport
7 Ritomo Miyata Rodin Motorsport
8 Amaury Cordeel Hitech Pulse-Eight
9 A.K.Antonelli Prema Racing
10 Joshua Duerksen PHM AIX Racing
11 J.M.Correa DAMS Lucas Oil
12 Dennis Hauger MP Motorsport
13 Taylor Barnard PHM AIX Racing
14 Roman Staněk Trident
15 Kush Maini Invicta Racing
16 Paul Aron Hitech Pulse-Eight
     
Kiesett: Enzo Fittipaldi Van Amersfoort Racing
  R.Villagómez Van Amersfoort Racing
  Victor Martins ART Grand Prix
  Franco Colapinto MP Motorsport
  Oliver Bearman Prema Racing
  Pepe Martí Campos Racing
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: