Az új-zélandi tehetség csupán 19 éves kora ellenére kettős programra vállalkozott idén, melynek különösen az indulása volt szenzációs: mind a Formula-2-ben, mind másik szériájában, a Német Túraautó Bajnokságban – ahol egy Red Bull-támogatású Ferrarival versenyez – megnyerte debütáló futamát. Jelenleg az F2-ben nyolcadik, a DTM-ben második helyen áll a pontversenyben, de előbbi szériában lehetne két győzelme is: a monacói második futamon az első helyen futott be, de technikai szabálytalanság miatt kizárták.
„Földhözragadt srác, aki keményen dolgozik, amikor pedig hibát követ el, beismeri” – mondta Lawsonról a Red Bull tanácsadója és utánpótlásprogram vezetője, Helmut Marko az új-zélandi NewstalkZB oldalnak. „A balszerencséből is kijárt neki idén, mint a diszkvalifikáció Monte-Carlóban. Nem tudom, hogy ő vagy a csapat hibázott akkor, de az biztos, hogy a teljesítményéhez nem volt köze, pompás versenyt teljesített, aztán szigorú büntetést kapott.”
„Rendkívül ambiciózus és jó munkát végez közösen a mérnökökkel. Ha észrevesz egy gyengeséget, dolgozik rajta, amíg meg nem szűnik. A legelképesztőbb viszont az, mennyire gyorsan át tudott állni a Formula-2-ről a DTM-re. Isten hihetetlen sebességgel és autókezeléssel ajándékozta meg. Mi a saját programunkban formáljuk és felkészítjük a sport műszaki oldalára. Milton Keynes-ben szimulátoros munkát végez, ami lehetőséget biztosít, hogy megnézzük, hogyan teljesítene Formula-1-es autóban” – magyarázta Marko, hogyan dolgoznak együtt a fiatal pilótával.
Új-Zélandon a legtöbbeket érdeklő kérdés természetesen az: milyen esélyei vannak Lawsonnak egy F1-es versenyzői ülésre 2022-ben? „Szeptember végét követően elvégezzük a kiértékelést. De azzal, hogy tartósan élmenő az F2-ben, ahogyan az F3-ban is volt, valamint egy Ferrari GT-ben is felveszi a versenyt a sokkal tapasztaltabb ellenfelekkel, azt mutatja, megvannak az adottságai a Formula-1-hez. Egy másik kérdés, hogy mikor” – válaszolt az osztrák tanácsadó.