A leghosszabb és a legtöbb pontot érő verseny alakult a legtisztábban az F2 monacói triplafutamos kiruccanása során. Az első alkalommal pole-t szerző Theo Puorchaire megtartotta a vezetést a rajtnál, legközelebbi üldözője Robert Svarcman és Oscar Piastri maradt, míg a rajtrácson ott ragadt a tavalyi egyszeres F1-es futamrésztvevő Jack Aitken, autóját azonban betolták a bokszba, mielőtt a mezőny körbeért, a brit pedig onnan a mezőny után eredhetett.
Az élen stagnált a sorrend a kötelező bokszkiállások megkezdéséig. Ekkor is csak amiatt változott, mert Svarcman bal hátsó kerekét nehezen tudták csak felerősíteni, így az orosz néhány helyet veszítve lecsúszott a dobogós helyről.
A futam utolsó harmadában gyors egymásutánban három incidens is történt a Rascasse környékén, ami miatt sorjáztak a virtuális biztonsági autós szakaszok. Először Marcus Armstrong kenődött a szalagkorlátra az utolsó kanyar előtt, amikor Jüri Vips kiszorította őt, pillanatokkal később Lirim Zendeli csúszott a korlátba a hideg gumikon, majd pedig a dobogó második fokáért harcoló Oscar Piastri és Dan Ticktum csatája okozta, hogy a szombat délelőtti győztes versenye is ugyanott, a falban ért véget.
A bokszkiállását sokáig halogató Guanyu Zhou mindez idő alatt az élen haladt, mivel az F2 szabályai nem teszik lehetővé, hogy a versenyzők virtuális biztonsági autós periódus alatt tudják le kötelező kerékcseréjüket és ezáltal szerencsés előnyhöz jussanak. A kínai az ötödik helyre tért vissza, és ott is futott be Svarcman mögött.
Pourchaire-en a futam elején még nagyobb volt a nyomás az üldözők által, végül azonban pár másodpercnyi előnnyel szerezte meg első győzelmét, egyben első dobogóját a Formula-2-ben – mögötte Piastri és Felipe Drugovich ért célba. Az F3 tavalyi második helyezettje még mindig csak 17 éves, ráadásul félig-meddig hazai versenyzőnek is számít, mert bár Franciaországban született, ám otthona csupán félórányi vezetésre található Monacótól, Grasse-ban.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 42 | |
2 | Oscar Piastri | Prema Racing | 2.8 | 42 |
3 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 14.2 | 42 |
4 | R.Shwartzman | Prema Racing | 17.9 | 42 |
5 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 24.1 | 42 |
6 | Ralph Boschung | Campos Racing | 30.6 | 42 |
7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 31.2 | 42 |
8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | 37.0 | 42 |
9 | Roy Nissany | DAMS | 46.5 | 42 |
10 | R.Verschoor | MP Motorsport | 49.5 | 42 |
11 | Bent Viscaal | Trident | 51.3 | 42 |
12 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 52.9 | 42 |
13 | David Beckmann | Charouz Racing System | 55.8 | 42 |
14 | Marino Sato | Trident | 1:11.2 | 42 |
15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 1 kör | 41 |
16 | Gianluca Petecof | Campos Racing | 1 kör | 41 |
17 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 1 kör | 41 |
18 | Jack Aitken | HWA Racelab | 2 kör | 40 |
- | Dan Ticktum | Carlin | - | 32 |
- | Lirim Zendeli | MP Motorsport | - | 30 |
- | Marcus Armstrong | DAMS | - | 29 |
- | Jehan Daruvala | Carlin | - | 17 |