Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő
F2/F3

Hiába vezetett Schumacher, a 18. helyről rajtoló japán nyert az F2-ben

Bár a Formula-2 barcelonai főversenyének középső szakaszát sokáig Mick Schumacher vezette, a taktikai eltérések és a biztonsági autók végül olyannyira összekeverték a lapokat, hogy váratlan pilóta ünnepelhetett győzelmet.

A piros lámpák kialvását a bajnoki tabellát vezető Callum Ilott várta a legjobb pozícióból, mellette Robert Svarcmannal. A versenyre a mezőnyben megoszlott a taktikai preferencia: míg az enyhe többség a lágy, addig a többiek a kemény keveréken rajtoltak, így készülve a kötelező kerékcserére. A rajt az élmezőnyből némi meglepetésre egy kemény keverékeken rajtolónak, Schumachernek sikerült a legjobban, hiszen az ötödikről a harmadik helyre lőtt előre, és még Ilott-tal és Svarcmannal is szoros csatába bonyolódott az első kanyarban – a vezetést az orosz vette át. Nemcsak erről a három Ferrari-akademistáról szólt a rajt, hiszen a negyedik, Marcus Armstrong is fontos szerepet játszott, ő azonban kicsúszásával, miután a tolakodásban a kerékvetőre sodródott, onnan pedig csak a kavicságy parancsolt autójának megálljt. Pár körre emiatt meg is érkezett a biztonsági autó. 

EfeUqghXsAAS954



A 8. kör elején Ilott a DRS segítségével átvette ugyan Svarcmantól a vezetést, ekkor viszont már mindketten igencsak küszködtek a lágy gumikkal, így hamarosan bokszkiállásra is kényszerültek. A mezőny élén ekkor a keményeken rajtolók csoportosultak Schumacher vezetésével. A német a 10.-től a 23. körig vezette a versenyt, ekkorra azonban már ő is látványosan szenvedett (egyszer korábban kis híján el is dobta az autót a 9-es kanyarban), a felkapaszkodó Ilott pedig körönként 2-3 másodperceket hozva rajta már kis híján utol is érte. Schumachernek – és a többieknek is – túl korán kellett a bokszba hajtani lágyakért a 37 körös verseny során, s úgy tűnt, hogy a kemény gumikon rajtolók taktikáztak rosszul: a német csak a 13. helyen tért vissza a pályára. 

A következő percek történései azonban kellően megkavarták a lapokat ahhoz, hogy ne lehessen egyértelműen kijelenteni, melyik taktika volt a hatékonyabb: amikor a 25. körben Sean Gelael összeütközött Giuliano Alesivel, a francia autója pedig lefulladt a pályán, másodszor is jött a biztonsági autó, ami összerázta a mezőnyt. Ez jó lett volna a frissen lágyakat vételezőknek, ha az ellentétes taktikán lévők, a vezetést közben visszavevő Ilott-tal az élen nem használják ki ezt az alkalmat arra, hogy egy második kerékcserével ők is lágyakat vételezzenek. De még csak nem is nekik, hanem Nobuharu Matsushitának jött ki a legjobban az időzítés, hiszen kemény gumikon rajtolva ő még ekkor készült volna egyetlen bokszkiállására, a safety car alatt pedig ezt kisebb időveszteséggel oldhatta meg, olyannyira, hogy a 18. helyről startoló japán a 3. helyen találta magát  az újraindításnál Yuki Tsunoda és Ilott mögött.

Tsunoda használtabb gumikon könnyebb prédának tűnt, ám Ilott nem tudott gyorsan elé kerülni, így Matsushita áldozatává vált, majd a brit olyannyira kibillent a ritmusból, hogy végül csak ötödikként intették le. Matsushita viszont könnyebben elment honfitársa mellett, s amikor a biztonsági autó harmadszor is megjelent, ezúttal Roy Nissany balesete miatt, a végén már csak egyetlen kört kellett versenytempóban megtennie Matsushitának a kockás zászló eléréséig. Az F2-ben rutinosak számító japán némi szerencsével szerzett váratlan győzelmet a rajtrács utolsó harmadából indulva. A második helyre Svarcman, a harmadikra pedig Guanyu Zhou került a hajrá kavarodásának végén, míg Schumacher 6. lett.

A főverseny végeredménye:

  Versenyző Csapat
1 N.Matsushita MP Motorsport
2 R.Shwartzman Prema Racing
3 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi
4 Yuki Tsunoda Carlin
5 Callum Ilott UNI-Virtuosi
6 Mick Schumacher Prema Racing
7 Felipe Drugovich MP Motorsport
8 Luca Ghiotto Hitech Grand Prix
9 Dan Ticktum DAMS
10 Louis Delétraz Charouz Racing System
11 C.Lundgaard ART Grand Prix
12 Artem Markelov BWT HWA RACELAB
13 Nikita Mazepin Hitech Grand Prix
14 Pedro Piquet Charouz Racing System
15 Marino Sato Trident
16 Guilherme Samaia Campos Racing
17 Jehan Daruvala Carlin
18 Jack Aitken Campos Racing
19 Sean Gelael DAMS
- Roy Nissany Trident
- Giuliano Alesi BWT HWA RACELAB
- Marcus Armstrong ART Grand Prix
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?