Bár számos, korábban számottevő sikereket elérő női versenyző megtalálható a rajtrácson – az éllovas Jamie Chadwick brit GT-bajnok és F3-as futamgyőztes, Beitske Visser korábbi Red Bull-növendék –, több eredményes pilóta elhatárolódott az új szériától, arra hivatkozva, hogy ő a férfiak mezőnyében akar bizonyítani. A W Series leghangosabb ellenzője alighanem a Formula-3-ban európai szinten versenyző Sophia Flörsch.
„Az egész csak egy PR-fogás, a szememben nem így kellene segíteni a nőket a motorsportban” – mondta a Rheinische Postnak Flörsch, ismételten kritizálva a féltávjánál tartó bajnokságot, amely hétvégén a Norisringen szerepel. „Számomra sportszakmai szempontból visszalépés lenne, ha a W Seriesben versenyeznék. Én a sport legjobbjai ellen akarok küzdeni, márpedig ők férfiak, ezért férfiak között akarok versenyezni. Csak akkor tudom kivívni magamnak a figyelmet, hogy aztán felléphessek egy jobb kategóriába. Marketingeszköz nem akarok lenni.”
A Williams korábbi tesztpilótája, a jelenleg Venturi Formula-E-csapatot vezető Susie Wolff a női versenyzők egyik élharcosa, saját kezdeményezést hozott létre, amely a fiatal lányokat segíti. Ennek fényében meglepő, hogy ő sem a W Series híve.
„Ebben a sportban nincsen szegregáció, ha valaki pénzt akar keresni és karriert építeni, akkor a legjobbakkal kell küzdenie. A W Series bajnokának is újra férfiak ellen kell majd versenyeznie a jövőben. Arról nem vagyok meggyőződve, hogy ebben hosszú távon segít a sorozat” – magyarázta Wolff a Telegraphnak.
Mi az oka, hogy Formula-1-es nagydíjon már 43 éve nem állt rajthoz nő? „Az, hogy annyira nehéz! A világ minden versenyzője arról álmodik, hogy az F1-be jut, ahol csak 22 hely van a rajtrácson. 10 000 versenyző kisfiúra a világon csak 10 lány jut, legjobb esetben 100. A számok masszívan ellenünk szólnak. Ha nem nő a merítés a tehetséges fiatal lányokból, akkor a legjobbak nem is fognak eljutni a csúcsra” – magyarázta a skót, hogy először az alacsony szinteken kell több lányt bevonni a sportba.