„Én nem hagynám ki a nagydíj rajtját!” – így összegzett Zak Brown a szombati kvalifikációt követően a Sky Sports F1 kamerái előtt. Utalt ezzel arra, hogy a három világbajnoki aspiráns az első három helyről vághat majd neki az évad utolsó előtti állomását jelentő Katari Nagydíjnak.
A helyzet további pikantériáját hármójuk világbajnokságban elfoglalt helyzete adja. A legtöbb veszítenivalója természetesen az éllovas Lando Norrisnak van, viszont bizonyos szempontból ő indul a legrosszabb pozícióból, hiszen a rajtrács jobb oldala nem tapad annyira, mint a bal:

„Nem rossz a második rajthely, de a rajtrács rosszabb oldalán van, szóval ez dupla büntetés, de igyekszem a legjobbat kihozni belőle” – nyilatkozta a Viaplaynek a brit, aki ezzel rámutatott, hogy kétszeresen is rosszabb helyzetben lesz, mint a pole-pozíciós csapattársa, Oscar Piastri.
És ezt az említett rosszabb tapadást próbálhatja meg kihasználni a harmadik helyről induló Max Verstappen is: láthattuk, hogy a külső íven nagyobb tempót autózva lehet előzni a célegyenes végén. És pontosan ezért számít izgalmakra Brown is: „Megpróbál majd vezetni az 1-es kanyarból kijövet, szóval én nem hagynám ki a nagydíj rajtját!” – így hangzott a McLaren-vezérigazgató teljes nyilatkozata.
Verstappennek ugyanis csak úgy marad esélye a vb-címre Abu Dhabira, ha Norris előtt végez, az előzésre pedig a legjobb esélye nyilván a startnál lesz. Maga Verstappen is jelezte, hogy keményen fog próbálkozni:
„Minden tőlünk telhetőt bele fogunk adni. A rajtnál, az 1-es kanyarban, az összes körben” – jelentette ki a címvédő, aki arra a kérdésre, hogy mennyire fontos, hogy a start után megelőzze Norrist, így reflektált: „Nos, ha nem előzöm meg őt, akkor több pontot fog szerezni nálam.”

Tempóból ugyanis Verstappen szerint az időmérőre történt javulás ellenére is a Red Bull kissé hátrányban van a McLarenekkel szemben: „Kemény lesz. A sprinten is próbálkoztam, de beleestünk abba a tartományba, amikor sokat küszködtünk a gumikkal, és nem úgy tűnt, hogy tartani tudjuk a lépést.”
„És a sprint utolsó köreiben is Oscar olyat ment, hogy nekem ahhoz le kell vágnom egy kanyart, hogy olyat fussak” – tréfálkozott félig Verstappen. „Szóval talán kicsit jobb lesz, de így is nehéz lesz szerintem. Meglátjuk. Hosszú futam, bármi történhet.”
A McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella ugyanakkor nem számít vakmerő vagy a határokat átlépő megmozdulásra Verstappentől: „Ami az első kör első kanyarját illeti, szerintem minden versenyző tudja, hogy ha harcban akarsz maradni a bajnokságért, akkor először is be kell fejezned a futamot. És ez érvényes Maxra is.”
„Nagyon tiszteljük őt, esélyes, versenyeket nyerni, de nem úgy, hogy a határt átlépő manővereket csinál. Szóval a szokásos ajánlást tesszük a versenyzőinknek, hogy lássák meg a kocás zászlót, ahogy minden vasárnapi megbeszélésen. Ezt nagyon jól tudják.”

Piastri és Norris: A start a legfontosabb
Ami a McLaren-versenyzőket illeti, nyilván az élről induló Piastri lesz a legjobb helyzetben, de ő is kiemelte, hogy fontos lesz az elindulás: „Úgy vélem, valószínűleg a start a legfontosabb, amit vasárnap jól kell megcsinálnom. Szerintem láthattuk ma, hogy a tiszta levegőben autózás hatalmas előnyt jelent itt. És a megadott etaphosszok miatt ez szerintem elég gyors tempójú futam lesz” – utalt a Pirelli által előírt legfeljebb 25 körös gumietapokra az ausztrál.
Piastri ugyanakkor nem érzi úgy, hogy fontosabb lenne most a rajt, mint máskor: „Igen, nyilván fontos. De hogy fontosabb-e most? Nem igazán. Még mindig 25 pontot lehet szerezni vasárnap. Nyilván nézni kell a bajnoki képet is, de ugyanolyan fontossága van, mint bármely másik versenyen.”
De vajon milyen hozzáállással vág neki a második helyről induló és egy győzelemmel biztosan már vasárnap világbajnokká váló Norris a futamnak? „Ugyanúgy, mint bármelyik másik napnak. Második helyről indulok, szóval pillanatnyilag nem arra van a nagy esély, hogy nyerek. De igen, csak arra fókuszálok, hogy jól kapjam el a rajtot. Ennyi” – felelte a brit.