Óvatosságra intenek az F1-es szereplők a kilátásba helyezett kötelező kétkiállásos tervek kapcsán: Alan Permane szerint például azonos stratégiákat és még kevesebb izgalmat eredményezhet ez, ha az abroncsok nem kopnak jobban.
Mi is írtunk és a Formula Podcastban Mészáros Sándor információi révén beszéltünk is róla, hogy felmerült az elképzelés, miszerint 2026-tól kötelezően előírhatják a két kerékcserét a futamokon. Több opció is terítéken lehet, kezdve a körszámlimittől egészen addig, hogy mindhárom slick keveréket fel kelljen rakni egy versenyen.

A versenyzők azonban figyelmeztetnek: bár papíron eredményezhet több előzést és izgalmat a feltevés, de az rosszul is elsülhet – a címvédő Max Verstappen így vélekedett minderről:
„Az autókat ismét kicsit nehezebb követni. És néhány versenyen pedig elég gyorsan túlmelegíted a gumikat, ha másodpercen belülre maradsz, úgyhogy nagyon nehéz előzést bemutatni. És mivel a legtöbb autó két-három tizeden belül van egymáshoz, vagyis nincs elég nagy tempókülönbség, hacsak valami őrületes nem történik a biztonsági autóval.”
„Szóval meglátjuk, és igen, talán jobb lesz, ha ezt csinálják. De biztosan fognak sikítozni akkor is jövőre, ha rossz időben érkezik az, hogy két kiállást kell csinálni vagy valami. Emellett jövőre eleve sok a kérdőjel az autó és a motor kapcsán a kötelező két kiállás mellett is, szóval sok az ismeretlen.”

A GPDA egy igazgatójaként is tevékenykedő George Russell szerint a gumikat is hozzá kellene igazítani ehhez a szabályhoz: „Úgy gondolom, akkor ezt lágyabb gumikkal kell kombinálni. Ha a gumik nem kopnak, könnyű lesz megcsinálni a két kiállást, mert nem lesz gumi- és tempókülönbség az autók között.”
„Ha van az autók és a gumik között is delta, akkor láthatunk előzéseket. Ha viszont nincs gumidelta, akkor nem számít, hogy egy, két vagy három kiállást csinálsz, valószínűleg nem lesznek előzések” – magyarázta Russell.
Így látják az F1-es csapatfőnökök
A téma előkerült a Sao Pauló-i Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján, és a Racing Bullst irányító Alan Permane ugyancsak óvatosságra intett: „Szerintem mindenki jobban szereti a két kiállást, de óvatosnak kell lennünk. Ami szerintem trükkössé teheti, ha a gumik nem igazán passzolnak a két kiálláshoz.”

„Szóval olyan abroncsok kellenek, amelyek igénylik a kétkiállásos futamokat. Ha kényszeríted a két kiállást, az úgy végződhet, hogy mindenki ugyanazt a stratégiát választja, és ezzel pont az ellenkező hatást érjük el. És ne felejtsük el, hogy számps futamon láttunk olyat, hogy valaki egy kiállást választ, és a két kiálláson lévő ellenfél üldözi őt – de ez nyilván el fog tűnni.”
A Williams-főnök James Vowles egyetértett kollégájával, miszerint a gumikopás és a keverékek köötti tempókülönbség jelenti a kulcsot ahhoz, hogy vannak-e izgalmak és működhet-e a kötelező két csere. A konstruktőri világbajnok McLaren élén álló Andrea Stella pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy előbb érdemes lenne megvárni, hogyan sülnek el a 2026-os technikai szabálymódosítások:
„A gumi továbbra is alapvető tényező abban, hogy legyen valamiféle változatosság a versenyen. És főleg ha van kopás, akkor láthatunk előzéseket és bokszkiállásokat. Ugyanakkor 2026-ban annyi változás lesz, és szerintem előbb meg kell figyelnünk, milyen típusú versenyzést fogunk látni, mielőtt a szabályzatot is átírjuk.”