DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 28. hétfő
F1

Miért büntették a Mercedeseket az F1-es Bahreini Nagydíj időmérője után?

Szokatlan hibát követett el a csapat az időmérőn, de hiába érveltek azzal, hogy nem származott belőle előnyük: íme, a felügyelők indoklása.

Egy rajthelyes hátrasorolással büntették a Formula-1-es Bahreini Nagydíj időmérője után George Russellt és Andrea Kimi Antonellit, miután a Q2-ben az Esteban Ocon balesete miatt történt piros zászlós megszakítást követően már azelőtt kiküldték az autóikat a garázsból a bokszutca végére, hogy az FIA hivatalosan megerősítette volna az újraindítás időpontját.

A stewardok meghallgatták a Mercedes képviselőjét – aki Andrew Shovlin vezető pályamérnök volt –, a versenyigazgatót és az FIA együléses szakágakért felelős sportigazgatóját, valamint kiemelezte a rendelkezésre álló videós és rádiós bizonyítékokat, a meghallgatásról ugyanakkor magukat a pilótákat kizárták.

Shovlin az FIA dokumentuma szerint elismerte, hogy hibáztak, amikor tévesen a „becsült újraindítási időt” a tényleges időpontként értelmezték az időmérő monitoron. A Mercedes-szakember azzal érvelt, hogy ezzel nem jutottak előnyhöz, mivel még 11 perc hátra volt a Q2-ből, így a többi csapat is teljesíthette a futástervét, plusz megjegyezte, hogy a csapat sportigazgatója, Ron Meadows nincs jelen Bahreinben, de általában neki szerepe van az autók kiengedésének folyamatában.

f1-russell-antonelli-mercedes-bahrein-1



Az FIA együléses szakágakért felelős igazgatója azonban azzal érvelt, hogy igenis járt sportszakmai előnyökkel Russell és Antonelli idő előtti kiengedése, és a felügyelők neki adtak igazat. Tim Malyon azt is hozzátette, hogy szerinte ezért sportszakmai büntetést kell adni, hogy megelőzzék, hogy a jövőben a csapatok szándékosan túl korán küldjék ki az autóikat a bokszutca végére.

Shovlin azzal érvelt, hogy lehet csak bírságot osztani, nem pedig sportszakmai büntetést, ha az FIA az indoklásban leszögezi, hogy ezt nem tekintik precedensnek – ha viszont mégis tényleges szankció mellett döntenek, azt enyhének kell venni.

A felügyelők végül ezzel egyetértettek, elismerve, hogy a csapat szimplán hibázott, ami miatt Shovlin elnézést is kért, így döntöttek az egy-egy helyes rajtbüntetés mellett. Ugyanakkor azt is hozzátették, hogy a jövőben hasonló kihágásért súlyosabb büntetés is járhat.

Russell és Antonelli büntetése azt jelenti, hogy a brit a harmadik, az olasz pedig az ötödik helyről vághat majd neki a vasárnapi futamnak Bahreinben, míg az ő második és negyedik pozíciójukat a ferraris Charles Leclerc és az alpine-os Pierre Gasly örökölte meg – a teljes módosított rajtrács ide kattintva böngészhető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: