Amikor George Russell szerződtetését bejelentette a Mercedes 2021-ben a következő szezonra, a csapat még a Formula-1 közvetlen élbolyában szerepelt, sőt abban az esztendőben ugyan a pilóták vb-címét elbukták, a konstruktőrök között ugyanakkor zsinórban nyolcadik alkalommal értek fel a csúcsra.
2022-ben azonban érkezett az új szabályrendszer, a Mercedes pedig nem érzett rá a ground-effect autókra: az első szezonban talán ők küszködtek a leginkább a pattogással.
Azóta a jelenség már megszűnt, az Ezüst Nyilak viszont még mindig csak időnként tudnak megvillanni: idén a nyár közepén volt olyan időszak, amikor négy futam alatt három győzelmet arattak, de így is összességében csak a negyedik erőnek számítanak 2024-ben a McLaren, a Ferrari és a Red Bull mögött.
George Russell is elismerte, hogy a Mercedes még mindig szenved azzal, hogy nem tudja kiismerni pontosan a W15-öst: bizonyos tekintetben a mostani autó a pattogás hiánya ellenére is kiszámíthatatlanabb, mint a 2022-es volt.
„Úgy gondolom, hogy 2022-ben, a delfinezős időszakban kétségkívül sokkal kellemetlenebb volt a helyzet” – idézi a brit versenyző szavait a RacingNews365.com szakoldal.
„Ugyanakkor ezeknek az autóknak a természetese miatt sokkal nehezebb közel kerülni a határokhoz, mivel szó szerint minden egyes kanyarban pattogtál, és tudtad, hogy ez fájni fog. Jelenleg az a problémánk ezzel az autóval, hogy úgy gondoljuk, hogy nem fog megharapni és egy igazán remek kört lehet vele elérni.”
„Aztán hirtelen annak ellenére, hogy semmi sem változik vagy legalábbis úgy érzed, hogy semmi sem változik, mégis a következő körben eltűnik az összes teljesítmény. Kétségtelenül valószínűleg most a leginkonzisztensebb valaha a teljesítményünk csapatként.”