Fernando Alonso a jövő héten Mexikóban vesz részt F1-es karrierje 400. versenyhétvégéjén, s hogy ez milyen hatalmas szám, azt jól mutatja, hogy 300-ig is csak öten jutottak el rajta kívül a sportág történetében, s az örökranglista második helyén álló Lewis Hamilton is csak a 2026-os idény hajrájában juthat el idáig.
A spanyol klasszist Austinban a közelgő 400-asról kérdezték, amire válaszolva elmondta, hogy szép ez a szám, de szívesen elcserélné egy eredményesebb karrierre: „Szívesebben venném, ha feleennyi verseny alatt több futamot vagy egy bajnoki címet nyertem volna. Ezek azok a valóban fontos statisztikák, amikre vágyok, de ugyanakkor ez mutatja a sport iránti szeretetemet és az elszántságomat, ami ahhoz kell, hogy több mint 20 éve próbáljak nagyon magas szinten teljesíteni.”
A 43 évesen is kitűnő formában lévő spanyol azt elismerte, hogy a rekordhosszúságú pályafutás megviselte őt fizikailag: „Nem tesz jót a hátadnak, a nyakadnak, a gerincednek, de az F1-es technológia megváltozott, és szerintem a mai autók sokkal pilótabarátabbak. Igaz, hogy ezek a ground effect-autók egy kicsit merevebbek, de az ülések, a kényelem, a biztonság, a felszerelés, a sisakok, szóval minden fejlődött, hogy jobb legyen a versenyzők számára.”
„Aztán az autók tempója vasárnaponként nagyon lassú a korábbiakhoz képest” – folytatta Alonso. „Amikor feltöltik üzemanyaggal, spórolnod kell a gumikkal, spórolnod kell az energiával, és így tovább. A hétvége egyetlen fizikailag megterhelő vagy megerőltető pillanata most általában a kvalifikáció, ami nagyon rövid.”
„Szóval a fizikai erőnlét szempontjából nem jelent problémát, inkább mentálisan. Az utazás, az események, a nyomás, Valószínűleg ez az, ami jelenleg a legnagyobb hatással van rád” – mondta a spanyol, aki azt is nyíltan beismerte, hogy jobban szerette a régi Formula–1-et, s el is mondta, mi hiányzik neki a legjobban:
„A tankolás, a vasárnapi tempó, a motorhang, a nagy szponzorok, a lányok és fiúk a rajtrácson, minden megvolt” – idézte fel nevetve a kétszeres világbajnok. „Most minden a közösségi média és hasonlók körül forog, míg korábban inkább a való világ volt a középpontban. De közben jó időszak ez, a Formula–1 nagyon népszerű az egész világon.
„A csapatok most nagyon profik, nagy a fegyelem, korlátozzák a költségeket, szóval azt hiszem, talán a legjobb pillanat ez az F1 számára” – mondta a spanyol, végül azt is kiemelve, hogy a stratégiai változatosság szempontjából a régi szép idők bizony szebbek voltak: „A múltban rengeteg lehetőség volt a stratégiát illetően, különösen a bokszkiállásoknak köszönhetően.”
„Sok vagy kevés üzemanyagtöltéssel indultál, egyszer álltál ki vagy háromszor? Most pedig az akkumulátor és az üzemanyag töltöttségétől függően a versenyek elején néha körülbelül hét másodperccel vagyunk lassabbak, és ez kicsit rontja a motivációt.”