DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
F1

„Különösnek” találta Ricciardo leggyorsabb körét a McLaren

A wokingiak főnöke a Visa RB taktikázása után elmondta: „foglalkozniuk kell” azzal, hogy az F1-ben minden csapat autonóm konstruktőrként működjön.

Lando Norris domináns győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is bezsebeli. Csakhogy a hajrában a Visa Cash App RB friss lágy gumit rakott fel az utolsó helyre kerülő Daniel Ricciardónak, aki elhappolta ezt előle – mármint a leggyorsabb kört, hiszen vb-egységet top 10-en kívüli célba érőként nem kaphatott, viszont így Norris is eggyel kevesebb gyűjtött.

Az ügy pikantériája, hogy Ricciardo ezzel a Red Bullnak és Max Verstappennek segített, hiszen így Norris nem 51, hanem 52 pontra közelítette meg a hollandot az egyéni világbajnoki összetettben. Mindezek kapcsán pedig a McLaren részéről ismét előkerült az a téma, hogy problémát jelent, hogy az energiaitalosok révén két csapatnak is ugyanaz a tulajdonosa az F1-ben – az ezt korábban is feszegető Zak Brown vezérigazgató elő is állt ezzel a SiriusXM-nek nyilatkozva:

f1-brown-norris-szingapur-mclaren



„Ez egy szép A és B csapat közötti sportos dolog, amiről nem tudtam, hogy engedélyezett… De hé, nem először látjuk ezt, és valószínűleg nem is utoljára. Nyilván fel fogok tenni kérdéseket. Beszéltem már erről a múltban, és szerintem ez megmutatja, hogy ez létező jelenség, mert nem hiszem, hogy másképp megcsinálták volna a kiállást. Elvégre ezzel senki nem szerzett pontot, szóval úgy vélem, ez jól illusztrálja a problémát.”

A McLaren-csapatfőnök Andrea Stella ugyan explicit módon nem mondta ki, hogy összedolgozott a Red Bull és a Visa RB, de szerinte is foglalkozni kell a kérdéskörrel:

„Ez egy nagy ügy. Amikor sportszerűségre hivatkozunk, szerintem ezt felelősségtudattal kell megtennünk. Nem ismerem a tényeket. Csak láttam, hogy az RB ráment a leggyorsabb körre, és össze is jött nekik. De az, hogy én itt a sportszerűségről beszéljek meg hasonlók… szerintem nem lenne helyénvaló.”

„Úgyhogy szerintem a konkrétumokat kell vennünk. Megfutották a leggyorsabb kört, és valószínűleg hosszabb távon beszélnünk kell arról, hogy olyan helyzetbe hozzuk a sportot, ahol a csapatok – akár a pályán, akár a gyárban – teljesen autonóm módon viselkedjenek, hiszen ez egy konstruktőri bajnokság.”

f1-ricciardo-visarb-2-szingapur

„Ezzel határozottan foglalkozni kell. De egyszer sem akarom azt mondani, hogy az RB azért ment rá a leggyorsabb körre, hogy a Red Bullt támogassák. Csak egy kicsit… hogyan is mondjam… különösnek találom. Nem számítottam rá. Kissé meglepett, hogy az RB számára a legfőbb prioritást az jelentette Szingapúrban, hogy megfussák a verseny leggyorsabb körét.”

„Szerintem csak keményebben kell dolgoznunk, hogy biztosítsuk, hogy nem egy ponton múlik majd a bajnokság. Ugyanakkor együttérzést, támogatást és barátságot érzek Daniel iránt, és csak örülök, hogy ezzel a leggyorsabb körrel hozzátett az eredménysorához” – tette hozzá arra utalva, hogy vélhetően Ricciardónak ez volt az utolsó nagydíja az F1-ben.

Az FIA dobogósoknak tartott sajtótájékoztatón Norrist is megkérdezték az ügyről, ám ő igyekezett kitérni a kérdés elől: szerinte nem panaszkodhat, az F1-ben mindig is jellemzők voltak a hasonló lépések, és „logikus dolog” volt így dönteniük az RB-nél, „okosan játszott” a Red Bull a brit pilóta megfogalmazása szerint.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: