Az utóbbi hetekben mutatott forma alapján egyre komolyabb beszédtéma a Formula-1-ben, hogy vajon Lando Norris még utolérheti-e Max Verstappen az egyéni világbajnoki pontversenyben, s ennek érdekében a McLaren alkalmazni fog-e csapatsorrendet és csapatutasításokat.
Nos, a vasárnapi Olasz Nagydíjon nem tették: Oscar Piastri már az első körben egy kemény manőverrel megelőzte Norrist, aki ezt a leintés után szóvá is tette, és a későbbiekben sem kérték pozíciócserére az ausztrált.
De vajon volt-e bármilyen kérés előzetesen a pilótákhoz? A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown így nyilatkozott erről a Sky Sports F1 adásában a monzai futam után: „Annyi, hogy ne érjenek össze, és nem is értek. Úgyhogy szép, kemény csata volt. Ez történik, amikor két első számú versenyződ van. Mindketten meg akarják nyerni a futamot, úgyhogy ez tiszta volt.”
A futam későbbi szakaszában Norris mérnöke azt üzente a versenyzőjének, hogy a „papaja szabályok” szerint szabad a verseny közte és Piastri között. Brown azt is elmagyarázta, mit jelent mindez: „Azt, hogy tiszteletteljesen versenyezzenek egymás ellen, hagyjanak elegendő helyet a másiknak, és ne érjenek össze. És pontosan ezt is tették.”
Arra a kérdésre, hogy nem érzik-e elszalasztott lehetőségnek a világbajnokság szempontjából a mait, a wokingiak főnöke így felelt: „Csak arra fókuszálunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, és ezt tesszük minden hétvégén. Landónak is volt egy hibája, amikor kicsit túlszaladt, ez némileg kivette őt a versenyből, úgyhogy hagytuk őket versenyezni a végéig.”
A McLarennél nem hitték, hogy lehetséges az, amit a Ferrari megcsinált
Természetesen szóba került az egykiállásos stratégia is, amellyel Charles Leclerc és a Ferrari kiénekelte a sajtot, azaz a biztosnak tűnő győzelmet a McLaren szájából Monzában:
„Szoros volt. A Ferrari kockáztatott az egy kiállással, és működött Charles-lal. Le a kalappal, briliánsan vezetett. Gyors volt, Charles végig versenyben volt. Mi nem gondoltuk, hogy meg tudjuk ezt csinálni. Közel voltunk a végén, néhány kör hiányzott.”
Brown szerint a McLarennél is téma volt ez a taktika: „Nem lepődtünk meg, mi is beszéltünk róla. De úgy éreztük, az a legjobb, ha nem próbáljuk meg. Ők megtették, és szerintem nekik nem volt semmi veszítenivalók azzal, hogy megpróbálták ezt a stratégiát, hiszen legrosszabb esetben is a harmadik hely az övék. De működött, le a kalappal, és bizonyos tekintetben mindig jó látni egy Ferrarit nyerni Monzában” – tette hozzá.