DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 14. szombat
Hírösszefoglaló

Verstappen szerződése, Sargeant kirúgása, újoncok sprintje: a nap F1-es hírei

A nap legfontosabb hírei, nyilatkozatai, érdekességei a Formula.hu szokásos esti összefoglalójában.

A Formula.hu mapi hírösszefoglalója augusztus 28-án, szerda este.

 

„Tudom, mennyire brutális ez a sport” – Albon üzent Sargeantnak

Kedd este jelentette be a Williams, hogy azonnali hatállyal Franco Colapinto váltja a hátralévő kilenc 2024-es Formula-1-es nagydíjra Logan Sargeantot az autójukban. A közleményben az alakulat hangsúlyozta, hogy a menesztett amerikait továbbra is támogatni fogják és a Williams család részeként kezelik, ugyanakkor a csapattárs Alexander Albon volt az, aki igazán szívhez szóló üzenettel búcsúzott tőle az Instagramon:

„Első kézből tudom, mennyire brutális tud lenni ez a sport” – írta a thai-brit pilóta, utalva a saját Red Bull-os elküldésére, amely után egy évig csak tesztpilóta volt az F1-ben –, „és nehéz azt látni, hogy Logan év közben hagyja el a csapatot. Mindent beleadtál, haver, és megtiszteltetés volt a csapattársadnak lenni. Tudom, bármit is csinálsz legközelebb, lenyűgöző leszel benne.”

 

Így reagált a kirúgására Sargeant

Egy azóta törölt közleményben fejezte ki háláját a Williams felé az F1-es lehetőségért az amerikai, aki egyelőre mérlegeli az opcióit a jövőre nézve.

f1-zandvoort-saturday-5



„Üdv mindenkinek!

A mai hírek után el akartam mondani, hogy szuper hálás vagyok a Williams Racingnek, hogy megadták számomra az első lehetőséget a Formula-1-ben. Rendkívül hálás vagyok azért a támogatásért, amelyet a csapat összes tagjától kaptam attól a pillanattól kezdve, hogy először csatlakoztam az akadémiájukhoz 2021-ben.

Életre szóló élmény volt Abu Dhabiban először F1-es autót vezetni, míg az egy rendkívül különleges pillanat volt, amikor a tavalyi szezonban 30 év után az első amerikai pontszerző lehettem Austinban.

Büszke vagyok rá, hogy egy ilyen történelmi csapatot képviselhettem az előző két idényben. Most időt szakítok arra, hogy felmérjem a lehetőségeimet, mielőtt a maga idejében bejelentést teszek a jövőmről.

Köszönöm!”

 

Albon: Új közeg lesz ez Sainznak...

Nincsenek a Ferrari szintjén, de nemcsak az autó teljesítményében, hanem a csapat szerkezetében sem. A fő probléma szerinte ez a Williamsnél.

„Nem vagyunk a Ferrari szintjén. Láthatjuk idén is, főleg az autók közötti különbségekkel, a késve érkező alkatrészekkel, ilyesmikkel. Ez nyilván kihívás lesz, szerintem teljesen más közegbe érkezik majd. De a lényeg az, hogy mi megoldjuk a problémákat a csapatnál. Nem mehetünk bele úgy a következő évbe, ahogy az ideibe mentünk. Nagyon oda kell figyelni arra, hogy mindkét autó megfelelően teljesít, és minden futamon megpróbáljunk pontokat szerezni mindkettővel” – mondta a brit-thai pilóta.

 

Fotó: így néznek ki a Ferrari F1-es autói hétvégén

A beharangozott fekete színezésből az autón szinte semmi sem látszik: a rajtszámok változnak meg feketére, egyébként a pilóták fekete ruházata lesz a leglátványosabb módosítás a Ferrarinál az F1-es Olasz Nagydíjra.

A Scuderia megmutatta, hogy hogyan néznek majd ki az autói a hétvégén, és drámai változtatásról nem tudunk beszámolni:

ferrar1

 

Domenicali: Tervben az újoncok F1-es sprintje

Az F1 vezérigazgatója megerősítette a korábban megszellőztetett elképzelést a fiatalok szezon végi sprintje kapcsán, de még meg kell vizsgálni a megvalósíthatóságot.

„Van egy projekt az asztalon, nevezetesen az, hogy rendezzünk egy sprintversenyt fiatal pilótáknak Abu Dhabiban. Azon gondolkodnunk, hogyan adjunk lehetőséget a fiataloknak, hogy ragyogjanak és tapasztalatot szerezzenek az ottani teszt során – és nem is csak szimplán a teszten való vezetéssel, hanem versenykörülmények között is.”

„Ez biztosan segítené az edzésüket és a felkészítésüket, hogy megtegyék a következő lépést. Részletesen fogunk beszélni róla szeptember végén, hogy felmérjük az ötlet megvalósíthatóságát” – mondta.

 

„Jos jobban kedveli Totót, mint Christiant” – Marko a Verstappen-ügyről

Dr. Helmut Marko szerint minden toppilóta szerződéséből van kilépés, a Red Bullnak győztes autót kell tenni Max Verstappen alá.

„Nem lenne jó csapatfőnök Toto Wolff, ha nem próbálná megszerezni Maxot, szerintem minden csapat szeretné őt magánál tudni. A sztori másik fele az, hogy ők mindannyian Monte-Carlóban élnek, aki F1-es hétvégén kívül elég csendes hely, nincs sok kávézó” – mondta Marko.

Verstappen1_1

„Szóval természetes, hogy összefutnak egymással, és nyilván Toto sztorit csinál ebből. Ugyanakkor Jos jobban kedveli Totót, mint Christiant” – tette hozzá az osztrák.

„Minden top F1-es pilóta szerződésében vannak kilépési záradékok, amelyek nagyrészt a teljesítménnyel kapcsolatosak. Jelenleg Max és a csapat is a bajnoki cím megnyerésére koncentrál, és előre kell néznünk 2026-ra, amikor új szabályok jönnek. Azt még senki sem tudja, hogy kinek lesz versenyképes a motorja, elég megnézni 2014-et, amikor a mi motorunk legalább ötven lóerővel volt lemaradva és meg is állt. De jelenleg minden tiszta, Max a Red Bull Racingnél fog vezetni jövőre, és olyan autót kell neki adnunk, amivel nyerhet, akkor elhallgatnak ezek a pletykák” – mondta.

 

„Ebből baleset lesz” – megint kiakadtak Magnussen védekezésére

Albon és Gasly is neccesnek érezte a Haas pilótájának taktikázását az F1-es Holland Nagydíjon: gyors kanyarok közepén lassított a dán.

Albon így fogalmazott: „Ebben az esetben szerintem ez igen határeset volt. Van néhány nagyon gyors kanyar, például a 7-es, a 8-as és az utolsó, ő pedig a kanyarok közepén fékezett. Magyarán padlógázzal fordulsz be, aztán hirtelen rá kell lépned a félre, hogy elkerüld. Szerintem ez némileg átlépi a határokat, de szürke zónáról van szó.”

Gasly pedig ezt tette hozzá: „Sosem láttam olyat, hogy valaki fékezzen a 14-esben, vagy 1-es fokozatba váltson a 12-es kanyarban. Alex nagyon közel is került hozzá, elfékezte magát a 12-es közepén, amikor K-Mag leváltott, miközben majdnem teli gázzal kellene ott menni.”

 

A McLaren-fejlesztés, amely elvette a Red Bull előnyét

Az F1-es Holland Nagydíjon bevetett új hátsó szárnnyal a wokingiak olyan területen tettek szert előnyre, amely eddig az energiaitalosok fő erősségének számított.

Formula+ rovatunk összegzése ezen a linken található!

 

Örömhír a magyar MotoGP-rajongóknak: Brno visszatér a naptárba!

Örömteli hírt kaptak szerdán a magyar motorsportrajongók, hiszen bejelentették, hogy 2025-től öt éven át, azaz 2029-ig újra ellátogat Brnóba a MotoGP mezőnye. A Cseh Nagydíj a pálya közelsége miatt a hazai szurkolók kedvenc célállomása volt, különösen a Red Bull Ring 2016-os debütálásig, és főként Talmácsi Gábor időszakában töltötték meg a magyar rajongók a lelátókat.

 

Jön az F1-es Olasz Nagydíj

A Formula.hu beharangozó videója már megtekinthető a YouTube-csatornánkon:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: