Minden F1-es csapat küszködik a fejlesztések működésre bírásával – erre mutatott rá Dan Fallows, az Aston Martin technikai igazgatója.
Az utóbbi hónapokban egyre több csapat került abba a helyzetbe, hogy az érkező fejlesztési csomag nem hogy nem javított az autón, de még új problémákat is szült – a Mercedes, a Ferrari, a VCARB, vagy éppen a Red Bull is ugyanígy járt, amikor a szélcsatornában és a tervezőasztalon kitalált újítás a pályán már nem működött az elvárt módon.
Fallows szerint ennek leginkább az az oka, hogy a 2022-ben bemutatott új szabályok sokkal nehezebb feladatot adnak, illetve az, hogy nagyon kihegyezettek már az autók aerodinamikailag, így nagyon nehéz jelentős fejlesztéseket eszközölni.
„Igen, ezt sokaknál látni már, nemcsak nálunk. Problémák adódnak azzal, hogy pluszteljesítményt adjunk az autónak úgy, hogy közben megtartsuk a jó viselkedését, a jó egyensúlyát, azt, hogy többféle pályán, többféle körülmények között is gyors legyen” – magyarázta Fallows.
„Mi nehéznek találtuk ezt elérni, nehezen találunk megoldást arra, hogy az autó jó tulajdonságai megmaradjanak, de javuljon a teljesítménye. Szerintem ez nem titok, és bármelyik csapat mondja azt, hogy mindig jól találta ezt el, az valószínűleg… nem, nem mondom ki!” – tette hozzá.
„Amint ezzel tisztában vagyunk, igazából az a kérdés, hogy mi a legfontosabb dolog, mik a legfontosabb dolgok, amiket muszáj megtartani úgy, hogy közben felkerülnek a fejlesztések. És aztán ha úgy érezzük, hogy valami romlott, akkor azt kell kitalálni, hogy azon a bizonyos területen hogyan tudunk javítani, és visszahozni arra a szintre, ami nekünk kell. Ez a kritikus pont.”