DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Miért ilyen nehéz ma fejleszteni az F1-ben?

Dan Fallows beszélt arról, hogy miért látunk ennyi besült fejlesztést manapság, amikor a topcsapatok sem azt kapják a munkájuktól, amire számítanak.

Minden F1-es csapat küszködik a fejlesztések működésre bírásával – erre mutatott rá Dan Fallows, az Aston Martin technikai igazgatója.

Az utóbbi hónapokban egyre több csapat került abba a helyzetbe, hogy az érkező fejlesztési csomag nem hogy nem javított az autón, de még új problémákat is szült – a Mercedes, a Ferrari, a VCARB, vagy éppen a Red Bull is ugyanígy járt, amikor a szélcsatornában és a tervezőasztalon kitalált újítás a pályán már nem működött az elvárt módon.

Fallows szerint ennek leginkább az az oka, hogy a 2022-ben bemutatott új szabályok sokkal nehezebb feladatot adnak, illetve az, hogy nagyon kihegyezettek már az autók aerodinamikailag, így nagyon nehéz jelentős fejlesztéseket eszközölni.

GP2414_141054_ONY6013_resize



„Igen, ezt sokaknál látni már, nemcsak nálunk. Problémák adódnak azzal, hogy pluszteljesítményt adjunk az autónak úgy, hogy közben megtartsuk a jó viselkedését, a jó egyensúlyát, azt, hogy többféle pályán, többféle körülmények között is gyors legyen” – magyarázta Fallows.

„Mi nehéznek találtuk ezt elérni, nehezen találunk megoldást arra, hogy az autó jó tulajdonságai megmaradjanak, de javuljon a teljesítménye. Szerintem ez nem titok, és bármelyik csapat mondja azt, hogy mindig jól találta ezt el, az valószínűleg… nem, nem mondom ki!” – tette hozzá.

„Amint ezzel tisztában vagyunk, igazából az a kérdés, hogy mi a legfontosabb dolog, mik a legfontosabb dolgok, amiket muszáj megtartani úgy, hogy közben felkerülnek a fejlesztések. És aztán ha úgy érezzük, hogy valami romlott, akkor azt kell kitalálni, hogy azon a bizonyos területen hogyan tudunk javítani, és visszahozni arra a szintre, ami nekünk kell. Ez a kritikus pont.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: