Kulcsfontosságú találkozóra került sor hétfőn Christian Horner, a Red Bull Formula-1-es csapatfőnöke és Helmut Marko sportszakmai tanácsadó között, amelyen a pilótáik jövőjét vitatták meg a felek.
Természetesen mindenekelőtt az volt a kérdés, hogy az utóbbi hetekben alulteljesítő Sergio Perez megtarthatja-e a nyári szünet után is a helyét az energiaitalosok első számú alakulatában: a hírek szerint Hornerék úgy határoztak, hogy a mexikói silány ponttermése és a vékonyodó konstruktőri vb-vezetés ellenére is bizalmat szavaznak neki a 2024-es „második félidőre” is.
Perez sorsa mellett azonban téma volt a Visa Cash App RB felállása is. Yuki Tsunoda kapcsán nem sok kérdőjel volt – bár ő szerette volna, ha Perez menesztése esetén őt léptetik elő, mert úgy érezte, a teljesítménye alapján ez indokolt lenne –, Daniel Ricciardo jövője azonban már sokkal inkább kérdéses volt.
Az ausztrál meglehetősen harmatos formában kezdte az évadot, Tsunoda az esetek többségében, néhány Ricciardo-villanást leszámítva határozottan jobb teljesítményt nyújtott nála. Emiatt a tavasz vége felé az is kérdéses volt, hogy nem rakják-e ki a többszörös nagydíjgyőztest a Visa RB-től és ültetik be a helyére Liam Lawsont.
Az utóbbi időben azonban feljavult Ricciardo formája, a vasárnapi F1-es Belga Nagydíjon is pontot szerzett – jóllehet, ehhez kellett George Russell utólagos kizárása is. Mindenesetre a pilóta kapcsán már sokkal inkább az volt a kérdés, hogy esélyes lehet-e Perez helyének átvételére.
Nos, a RacingNews365.com és a Motorsport.com szaklap is úgy értesült, Horner és Marko hétfői megbeszélésén végül úgy határoztak, hogy a Visa RB-nél sem lesz változás a nyári szünetet követően, Ricciardo is megtarthatja az ülését Tsunoda mellett.
Ez azonban egyelőre csak a 2024-es szezon hátralévő tíz nagydíjára vonatkozik, 2025-re nem, annak kapcsán továbbra is kérdéses, kié lesz a második autó a VCARB-nál.
Ricciardo mellett a másik fő esélyes természetesen a teszt- és tartalékpilóta Lawson, akinek kapcsán azt is mérlegelnie kell állítólag a Red Bullnak, hogy a hírek szerint az új-zélandi a szerződése értelmében távozhat, ha nem kap versenyzői ülést az energiaitalosoktól a következő évre.
Ahogy arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszámolt korábban, az Audi például érdeklődik is iránta – és ez vélhetően csak fokozódhat azok után, hogy Carlos Sainzról lecsúszott a Sauberrel összefogva 2026-ban beszálló német gyártó.