Idei szezonja legpocsékabb hétvégéjének – az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott, a futamon pedig végig a top 10-en kívül autózott – vetett véget idejekorán Sergio Perez balesete a vasárnapi Formula-1-es Kanadai Nagydíjon: a mexikói a helyenként még nedves aszfalton forgott meg és csúszott bele háttal a falba.
A Red Bull-os még visszaevickélt a bokszba, ám emiatt is pórul járt, a hátsó szárnya ugyanis annyira sérült volt, hogy a felügyelők utólag úgy ítélték, „nem biztonságos” állapotban tartotta a pályán Perez az autóját a csapat utasítására, ezért három rajthelyes hátrasorolást akasztottak a nyakába a soron következő Spanyol Nagydíjra.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója ugyanakkor a SpeedWeek lap hasábjain vezetett rovatában arról írt, hogy nem érzi igazságosnak a szankciót, és a történteket egy néhány évvel ezelőtti esettel állította párhuzamba, amikor Lewis Hamilton defektes bal első kerékkel nyerte meg a hazai nagydíját:
„Szerintem ez túl szigorú büntetés, hiszen egy változó körülmények között zajló versenyen vissza kell hoznod az autót, különösen akkor, ha nem egyértelmű rögtön, milyen a sérülés” – magyarázta Marko. „Perez visszapillantó tükre piszkos volt, így nem láthatta, hogyan néz ki az autója hátulja. Másrészt mi az adatokból láttuk, hogy a felfüggesztés rendben van.”
„Természetes volt, hogy megpróbáltuk visszahozni az autót, hogy ideális esetben akár még pontokért is harcolhassunk utána. A versenyfelügyelők aztán bejelentették, hogy darabok hullottak le az autójáról. Emlékszem, hogy egyszer Lewis Hamilton három kerékkel ért célba Silverstone-ban, és nyert. Furcsa, akkor nem volt büntetés.”
A Verstappen-faktor döntött Montrealban
Miközben Perez tehát kiesett, a csapattárs Max Verstappen idei hatodik győzelmét aratta az esőben induló, de száraz pályán befejeződő futamon. Marko szerint ismét a negyedik vb-címe felé menetelő holland képességei voltak a döntők ebben:
„Győzelmet szereztünk Montrealban a Verstappen-faktornak köszönhetően, ahogy én szeretem ezt hívni. Ismét Max Verstappen különleges képességei jelentették a döntő tényezőt abban, hogy megnyerte a futamot, amelyet a legtöbb versenyző valószínűleg nem nyert volna meg.”