Lewis Hamilton többször is panaszkodott arra a dzsiddai hétvége során, hogy a tempós kanyarokban esélytelen a Mercedes, és csak az első szektorban fél másodpercet kaptak a többiektől – még a McLaren is itt lépte le őket, a kör többi része azzal telt, hogy ezt a hátrányt igyekeztek eltüntetni.
Ezt megerősítette Andrew Shovlin, az istálló vezető pályamérnöke is, aki többet is mondott a problémáról:
„Több dolog miatt alakult ez így, az egyik az, hogy az autó egyensúlya nem volt igazán jó. Ezekben a nagyon gyors kanyarokban, főleg ahol a falak nagyon közel vannak, a pilótáknak önbizalomra van szükségük, és elég gyakran túlkormányzottá vált az autó, elindult a hátulja, amint a versenyzők igazán ráterheltek a gumikra” – magyarázta Shovlin.
„El lehet képzelni, hogy ez mennyire kibillenti a pilótákat, és ez az időmérőn, valamint a futamon is faktor volt. Az időmérőn a pattogással is szenvedtünk, ami a futamon mérséklődött, mert több üzemanyag volt az autóban és egy kicsit csökkent a tempó, szóval kissé megnyugodott ez a jelenség.”
„De a fő probléma az, hogy nincs elég tapadásunk, ezek dolgozunk most keményen, mert Melbourne-ben is vannak hasonló kanyarok. Sokat teszünk azért, hogy megpróbáljuk megérteni, hogy miért nem volt olyan tapadásunk, mint a közeli riválisainknak. Abban a szektorban három-négy tizedmásodpercet veszítettünk, de azt is tegyük hozzá, hogy az egyenesekben az egyik, ha nem a leggyorsabb autó volt a miénk” – tette hozzá a szakember.
„A hátsó szárnybeállítás miatt alakult így, és mondhattuk volna azt, hogy az első szektor érdekében lassulunk a másik kettőben, de ideális esetben megtartjuk a mostani beállítást, és megpróbálunk javulni az első szektor kanyarjaiban máshogy.”
A Mercedesnél az a legnagyobb negatívum az első két hétvége után, hogy nem igazán értik az autót, Toto Wolff csapatvezető és George Russell is azt mondta, hogy egyelőre nincsenek meg a válaszaik arra, hogy mi miért történik úgy, ahogy. Hamilton viszont két éve mondja ugyanazt: az autó hátulja így vezethetetlen...