Egy harmadik és egy negyedik hellyel zárta a szahíri szezonnyitót a Ferrari a Red Bull párosa mögött. Carlos Sainz előzéseket bemutatva, Sergio Perezt lőtávolban tartva ért fel a dobogóra, Charles Leclerc pedig csapattársa mögött futott be az első etap fékproblémáit követően.
„Kevert érzéseim vannak a versenyt követően” – kezdte értékelését a Frederic Vasseur a futam utáni sajtótájékoztatón, ahol a Formula.hu is jelen volt. „Tegnap képesek lettünk volna a pole-pozícióra a Q2-es időnkkel, a futamon pedig 50%-kal megközelítettük a Red Bullt. De láthatóan ez nem elég, és túl sok problémánk is volt a hétvége során. Charles fékproblémáját is meg kell oldanunk.”
„Összességében azt gondolom, hogy nagyon jó munkát végeztünk a bokszfalon is, hiszen kezelni tudtuk a helyzetet, hogy megmentsük a negyedik helyet ebben a szituációban. Őszintén szólva, amikor az első etapban megláttam, hogy mi a helyzet, nem voltam túl optimista.”
Vasseur arról is beszélt, hogyan állt össze a Ferrari taktikája a futamra: „A gumik miatt a verseny előtt tudtuk, hogy Checo és Max lágy-kemény-lágy stratégiával fognak versenyezni, és számunkra az volt egyetlen módja a Checo elleni harcnak, hogy rákényszerítsük egy korai bokszkiállásra, hogy a végére hosszú etapja legyen a lágyakon. Az utolsó pár körön gyorsabbak voltunk, de az már kicsit későn volt” – magyarázta a Ferrari-főnök.
Na de mi is volt Leclerc problémája pontosan?
„Nem tudjuk még, mert az autó továbbra is parc fermében van, de nagy hőmérséklet-különbség volt a bal és a jobb első fékek között, a fékezés alatt pedig húzott az autó és blokkolt a kerék. Nagyon nehéz volt kezelni, de egy idő után megjavult, amikor valakinek a szélárnyékában volt, a verseny további részében pedig működött.”
Arra a kérdésre, hogy Sainz korábbi fékgondjai összeköthetőek-e Leclerc szombati problémáival, igennel felelt a francia, de amíg nem tudják részletesen kivizsgálni az esetet, nem tud pontosabbat mondani.
A Ferrari lesz a Red Bull első számú kihívója?
„Nem a Red Bullra, hanem saját magunkra koncentrálunk, arra, hogy mink van” – folytatta Vasseur. Szerinte Dzsidda után tisztább lesz az erősorrend, de Melbourne előtt nehéz lesz pontosabb képet kapnunk a bajnokságról. „Egy évvel ezelőtt mondjuk 1 másodperccel voltunk lemaradva, most pedig öt tizedmásodperccel. Ez 50%, de ez nem elég, mert még mindig le vagyunk maradva” – magyarázta a csapatfőnök, azonban hozzátette, hogy elégedett a ma szerzett pontokkal.
Később arról is beszélt Vasseur, hogy hosszú még a szezon, hiszen 24 versenyről van szó. A tavalyi szezon második felére hivatkozott, ahol sok pole-t zsebelt be a Ferrari, így ebben az idényben is sok minden változhat még.