DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

„Körönként romlott a helyzet” – Leclerc a fékgondokról

Hibát hibára halmozott az F1-es Bahreini Nagydíj elején a monacói, de ennek oka volt: elmondása szerint a fékegyensúllyal ment félre valami csúnyán.

Charles Leclerc a második helyről vághatott neki a 2024-es Formula-1-es évadnyitónak, de csak egy halovány külső íves próbálkozást tudott bemutatni Max Verstappen ellen. Mint arra a Sky Sports F1 riportere felhívta a figyelmet, a tényleges start előtt a felvezetőkörön még jól rugaszkodott el a Ferrari, de a monacói szerint ennek semmi jelentősége nem volt:

„Azt hiszem, Maxnak sikerült elég rosszul az elindulása a felvezetőkörön, kiforogtak a kerekei, ezért tűnt jobbnak az enyém. De végső soron szerintem hasonlóan kaptuk el a rajtot, utána pedig nem volt lehetőség számomra nyilván a problémáinkkal.”

f1-leclerc-bahrein-ferrari-1



A Leclerc által említett probléma a fékekkel adódott, aminek köszönhetően a pilóta szinte minden közben elrontotta a visszafordítónál a féktávot. Amikor arról kérdezték, hogy pontosan mivel küzdött a versenyen, így fogalmazott a ferraris:

„Nem tudtam befordulni a 9-es és 10-es kanyarokba az első tíz körben, még ha őrült fékegyensúly-beállítást is választottam hátulra. Minden körben blokkoltam, és nagyokat változtattam.”

„Úgyhogy ez egy nagyon-nagyon frusztráló verseny volt, mert hosszú ideje vártam már ezt a futamot, meg akartam mutatni, mire vagyunk képesek, de végül az én oldalamon nem tudtunk ebből semmit megmutatni, mert teljesen rossz volt a fékegyensúly és a fék, és összességében az autó nem olyan volt, mint amilyet akartam.”

„Most ki kell elemeznünk, mi ment félre, hogy javulhassunk… vagy nem is javulhassunk, hanem hogy ez a probléma ne történhessen meg.”

f1-leclerc-bahrein-ferrari-2

Bár a futam korábbi részében Leclerc stabilabban autózott, sőt végül a negyedik helyet el is csente George Russelltől, a monacói szerint a fékprobléma végig fennállt, csak épp már kiszámíthatóvá vált:

„Nem-nem, egész idő alatt menedzselnem kellett. Nem volt olyan pillanat… Az első tíz körben minden egyes körben egyre rosszabb lett a helyzet, ezért követtem el annyi hibát: gyakorlatilag próbáltam kitalálni a fék viselkedését, de minden egyes alkalommal csak nagyobb volt a gond, úgyhogy újra blokkoltam.”

„Tíz kör után stabilizálódott a helyzet, úgyhogy legalább tudtam, hogy van egy probléma és tudtam, hogy mire számítsak, de így is borzalmasnak érződött” – zárta Leclerc, aki így csapattársa, a dobogóval indító Carlos Sainz mögött futott be Bahreinben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: