Noha Carlos Sainz szingapúri győzelme révén egyedül a Ferrari tudta megszakítani a Red Bull hegemóniáját a 2023-as Formula-1-es szezonban, mégis bizonyos tekintetben csalódást jelentett az előző idény Maranellóban, hiszen a 2022-es második hely után ezúttal csak a konstruktőri világbajnoki bronzérem jutott nekik a Mercedes mögött.
A pilóták, Sainz és Charles Leclerc többször is elmondták, hogy a tavalyi konstrukció sokszor kiszámíthatatlanul viselkedett a pályán, ez pedig nem egyszer hibához is vezetett a versenyzők részéről. Nem meglepő ennek fényében, hogy a Scuderia elsősorban ezt akarta orvosolni az SF-24-essel, amelyet a korábbi ígéreteiknek megfelelően saját bevallásuk szerint teljesen átszabtak:
„Az SF-24-essel egy teljesen új platformot akartunk létrehozni és valójában az autó összes területét újraterveztük, még ha a kiindulási pontunk az a fejlesztési irány is volt, amelyet tavaly alkalmaztunk és amelynek köszönhetően nagyot ugrottunk előre versenyképességben a szezon utolsó szakaszában” – magyarázta Enrico Cardile, a karosszériáért felelős technikai igazgató a maranellóiak közleményében.
„Felhasználtuk azt, amit a versenyzők mondtak nekünk, és mérnöki valósággá fordítottuk az ötleteket azzal a céllal, hogy olyan autót adjunk alájuk, amelyet könnyebb vezetni és ezáltal könnyebb kihozni belőle a legtöbbet és a határokat feszegetni vele. Nem szabtunk magunknak semmilyen tervezési megkötést azon kívül, hogy egy erős és ’őszinte’ versenyautót gyártsunk, amely képes a pályán is ugyanazt reprodukálni, mint amit a szélcsatornában láttunk.”
Motor: jobb teljesítmény, jobb megbízhatóság
Bár a motorfejlesztéseket 2025 végéig befagyasztották az F1-ben, bizonyos tekintetben így is lehet javítani az erőforrásokon – ezt magyarázta el a Ferrari oldaláról a hajtásláncért felelős technikai igazgató, Enrico Gualtieri:
„Noha az erőforrások fejlesztését befagyasztották a szabályok, ez nem azt jelenti, hogy ne tartogatna néhány érdekes kihívást a 2024-es év. Több versennyel kell megbirkóznunk, mint a bajnokság bármely más évében, és ez gyorsabb reakciót igényel a részünkről, hiszen kevesebb óra elérhető a tesztpadon.”
„Annak érdekében, hogy erre felkészüljünk, a motorral kapcsolatos összes folyamatot áttekintettünk – a felkészítést, a menedzsmentet –, hogy maximalizáljuk a teljesítményt. Emellett szorosan együtt dolgoztunk a partnereinkkel, hogy még tovább optimalizáljuk a megbízhatósághoz kötődő folyamatokat: például a pályán az autóban található folyadékok rendszeres megfigyelésének köszönhetően a Shell folyamatosan ellenőrizni tudja az erőforrások egészségi állapotát.”