Szerda délután negyedikként az Alpine is leleplezte 2024-es Formula-1-es versenygépét. Miközben sem a versenyzői felállás (Pierre Gasly és Esteban Ocon) nem változott, sem a kétféle alapfestés azon túl, hogy a kék és a rózsaszín dizájn esetében is inkább a fekete vált a dominánssá a színvilágban, maga az autó nagyon is átalakult az elődjéhez képest – erről Matt Harman technikai igazgató beszélt az istálló közleményében:
„Sok nagy változás található az A524-esen. Maximalizáltuk az A523-asban rejlő potenciált, úgyhogy az A524-es az elejétől a hátuljáig teljesen új. Szigorúan elemeztük a kulcsfontosságú aerodinamikai koncepciókat, amelyek irányába el akartunk indulni ezen az autót, hogy több aerodinamikai szabadságunk legyen és jobban kiaknázhassuk ezeknek a teljes potenciálját.”
„Úgy találtuk, hogy az A523-as egy roppant szűk tartományban működött” – magyarázta Harman. „Ez egy gyengesége volt, mivel ez azt jelentette, hogy behatároltak voltak a lehetőségeink, hogy mit tudunk kihozni az autóból, és voltak igen konkrét jellemzők, ahol jól boldogultunk vele, míg máshol egyáltalán nem. Éppen ezért az A524-essel az volt a célunk, hogy kiszélesítsük ezt a működési tartományt, hogy így jobban maximalizálhassuk a benne rejlő potenciált.”
Mindent a szélesebb működési tartományért
A szakember részletezte is, hogy mi módosult az új F1-es autón: „Teljes egészében újraterveztük a karosszériát, új a hátsó felfüggesztési rendszerünk, optimalizáltuk az első felfüggesztést és beépítettünk egy új hővisszaverő rendszert, hogy hatékonyabban működhessünk minden versenyen. Emellett rengeteget dolgoztunk a fékrendszerünkön, különösképp a fékek hőmenedzsmentjén, mivel teljesítményt tudunk kinyerni a rendszeren keresztüli hőátvezetésből.”
„Természetesen a padlólemez fontos tényező a teljesítmény szempontjából ezeken az autókon, mi pedig agresszív megközelítést választottunk a fejlesztésénél, hogy több különböző koncepciót lefedjünk. Ezen kívül változtattunk az első szárnyon és az orrkúpon, hogy jobban kezeljük a légáramlatokat az autó elején” – mondta el a technikai igazgató, aki a bemutatón a hátsó szárny kapcsán is azt is megjegyezte, hogy igyekeztek jobb egyensúlyt találni vele a nagy leszoríterő és a kisebb légellenálás tekintetében az elődhöz képest.
„Ezekkel a változtatásokkal sokkal szélesebb teret engedünk magunknak ahhoz, hogy a következő két idényben növeljük a teljesítményünk, még ha bizonyos célok elérésében néhány kompromisszumot is kellett kötnünk, amelyekkel a határokat feszegettük. Folytatnunk kell ezt a dinamikus fejlődést a csapat minden területén.”
„Ez a projekt már a 2022-es szezon végén elindult” – tette hozzá Harman. „Végeztünk néhány kísérletet az autóval egyes 2023-as versenyeken. Ezzel megtaláltuk azokat a területeket, ahol javítani akarunk az autó aerodinamikáján és járműdinamikáján. Nemrég sikeres első beindításon voltunk túl januárban a Viryben és Enstone-ban dolgozó csapatok együttes munkája révén.”
Az Alpine technikai igazgatója elárulta: az autó és a motor beindítása után természetesen a próbapadon virtuális köröket is teljesítettek, hogy a két hét múlva esedékes bahreini előszezoni teszten már ne rendszerellenőrzésekkel menjen majd az értékes idő, hanem a konfigurációkra és a hangolásra tudjanak koncentrálni.
„Erős alapokat helyeztünk le ahhoz, hogy teljesítményt növeljünk, amikor tudunk, és célokat tűztünk ki magunknak, hogy azokat teljesítsük. Néhány alkatrésszel a határokig elmentünk, vagy néhány esetben azokon is túl. Ez mind összhangban van a hozzáállásunkkal és azzal, amit kitűztünk célul, hogy ezt a projektet a lehető legjobb szintre fejlesszük” – zárta gondolatait az Alpine agresszív fejlesztési stratégiája kapcsán a szakember.