Egy eseményen belül mutatta meg új F1-es autóját és idén debütáló WEC-hypercarját az Alpine: előbbit A524, utóbbit pedig A424 névre keresztelték. Emiatt a bemutatón nemcsak az F1-es, de a WEC-csapat tagjai is ott voltak, köztük az idénre leigazolt Mick Schumacherrel.
Ami az F1-es autót illeti, ismét kétféle dizájnt mutatott a csapat, ezúttal is van egy, ami a hagyományos Alpine-kékben, és egy másik, ami a rózsaszínben pompázik (ez utóbbit nyolc nagydíjon láthatjuk majd), de az alapszín 2024-ben mindkét esetben a fekete lesz – ugyan erre nem tértek ki, de a súlycsökkentés itt is egyértelműen megmutatkozik.
Kifejezetten hangoztatták: ez nem a tavalyi autó átfestve vagy egy bemutatódarab – a nem túl népszerű F1-es tendenciának megfelelően –, hanem az igazi A524-et látjuk.
A csapat tájékoztatása szerint agresszív filozófia szerint alakították ki az autó vonalait, és szeretnének előrébb lépni 2024-ben, illetve 2025-ben is – Matt Harman technikai igazgató úgy fogalmazott, hogy „bizonyos alkatrészek esetében a határokig, néha azon is túl” mentek a teljesítmény érdekében.
Az autókat a korábban bejelentettek szerint idén is Esteban Ocon és Pierre Gasly fogja vezetni, marad a tisztán francia versenyzőpáros. A szponzori körben sincs jelentős változás, továbbra is a BWT a főszponzor, de a kiemelt támogatók között ott van a Castrol, a BP, és idén már a H. Moser & Cie. is.
A WEC-csapatot Mick Schumacher mellett Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere (ők hárman vezetik majd a #35-ös Alpine-t), Paul-Loup Chatin, Charles Milesi és Ferdinand Habsburg alkotja majd.
Az F1-es és a WEC-autó dizájnját is Felipe Pantone tervezte, és mindkettőt az Alpine motorsport-igazgatója, és egyben az F1-es istálló csapatfőnöke, Bruno Famin mutatta be, de ott volt az eseményen Luca de Meo Renault-vezérigazgató, és Philippe Krief Alpine-vezérigazgató is.
Több kép a galériánkban: