A Red Bull versenyzőjeként töltött másfél évéről beszélt az F1.comnak Alexander Albon. A brit–thai versenyzőt Pierre Gasly helyére léptették elő annak idején, ám 2020 végén átadták az ülését a kívülről érkező Sergio Pereznek.
Albon egy évet kénytelen volt kihagyni, majd a Williamsnél tért vissza, ahol két év alatt újra felépítette a renoméját: a grove-iak „bravúrpilótája” és vezére lett, több kiemelkedő teljesítménye volt már, és az értéke, a megítélése egyértelműen a mezőny első felében van most, ami a Red Bullnál töltött időszaka során nem volt így, sőt.
De mi volt a probléma akkoriban?
„Az arra az ülésre irányuló figyelem óriási volt. Szenvedtem ezzel a médiafigyelemmel. Nem volt menedzserem, és az edzőmet leszámítva egyedül voltam” – tekintett vissza Albon.
A Williams versenyzője szerint sokkal inkább szolgalelkű volt abban az időszakban, de megtanulta, hogy mi a helyes egyensúly a csapattal szemben.
„Túlságosan is egy ’igen, uram’ ember voltam a Red Bullnál. Nagyon vágytam arra, hogy lenyűgözzem és kielégítsem az embereket, így igent mondtam mindenre, legyen az szimulátoros munka, PR-feladat vagy akármi más” – magyarázta.
„Mindig a csapat érdekeit helyeztem előre, ami azt jelentette, hogy kifulladtam, mire egyáltalán beülhettem az autóba. Most sokkal hajthatatlanabb vagyok. Már a saját érdekeimet helyezem előtérbe, mert többet kell törődnöm magammal, mint amennyit mások törődnek velem. meg kell lenni az egyensúlynak abban, hogy én készenlétben vagyok a csapat számára, és hogy a csapat akarjon készen állni számomra.”
Albon még azt is hozzátette, ami az újoncok számára eleinte komoly feladatot jelent:
„Az utánpótlás-szériákban elég az, hogy gyorsak vagyunk, a technikai visszajelzések kevésbé fontosak ott. Az F3-ban és az F2-ben már szerzünk valamennyi tapasztalatot ezen a területen, de az F1 szintje sokkal magasabb. Nem volt meg az a tapasztalatom, hogy mi az a 30–40 megoldás, amivel rendezni lehet egy problémát.”