DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Igen, uram” – ilyen volt Albon a Red Bullnál

Albon szerint akkoriban nagyon meg akart felelni, most viszont már a saját érdekeit nézi, kevésbé a csapatét: megtanulta az F1 leckéjét.

A Red Bull versenyzőjeként töltött másfél évéről beszélt az F1.comnak Alexander Albon. A brit–thai versenyzőt Pierre Gasly helyére léptették elő annak idején, ám 2020 végén átadták az ülését a kívülről érkező Sergio Pereznek.

Albon egy évet kénytelen volt kihagyni, majd a Williamsnél tért vissza, ahol két év alatt újra felépítette a renoméját: a grove-iak „bravúrpilótája” és vezére lett, több kiemelkedő teljesítménye volt már, és az értéke, a megítélése egyértelműen a mezőny első felében van most, ami a Red Bullnál töltött időszaka során nem volt így, sőt.

0000104942_HiRes_0YOQQAN07XJ6I70IUPYPA0NVNL0I_resize_1



De mi volt a probléma akkoriban?

„Az arra az ülésre irányuló figyelem óriási volt. Szenvedtem ezzel a médiafigyelemmel. Nem volt menedzserem, és az edzőmet leszámítva egyedül voltam” – tekintett vissza Albon.

A Williams versenyzője szerint sokkal inkább szolgalelkű volt abban az időszakban, de megtanulta, hogy mi a helyes egyensúly a csapattal szemben.

„Túlságosan is egy ’igen, uram’ ember voltam a Red Bullnál. Nagyon vágytam arra, hogy lenyűgözzem és kielégítsem az embereket, így igent mondtam mindenre, legyen az szimulátoros munka, PR-feladat vagy akármi más” – magyarázta.

0000104940_HiRes_05SB82I0UXN7RU0MVTN210XVS8UL_resize_2

„Mindig a csapat érdekeit helyeztem előre, ami azt jelentette, hogy kifulladtam, mire egyáltalán beülhettem az autóba. Most sokkal hajthatatlanabb vagyok. Már a saját érdekeimet helyezem előtérbe, mert többet kell törődnöm magammal, mint amennyit mások törődnek velem. meg kell lenni az egyensúlynak abban, hogy én készenlétben vagyok a csapat számára, és hogy a csapat akarjon készen állni számomra.”

Albon még azt is hozzátette, ami az újoncok számára eleinte komoly feladatot jelent:

„Az utánpótlás-szériákban elég az, hogy gyorsak vagyunk, a technikai visszajelzések kevésbé fontosak ott. Az F3-ban és az F2-ben már szerzünk valamennyi tapasztalatot ezen a területen, de az F1 szintje sokkal magasabb. Nem volt meg az a tapasztalatom, hogy mi az a 30–40 megoldás, amivel rendezni lehet egy problémát.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: