Idén utoljára ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa, s mint az lenni szokott, több Formula-1-es témakört is érintettek a résztvevők.
Mindenekelőtt a Katari Nagydíjon tapasztalt probléma jelentette a fő témát: mint emlékezetes, az extrém hőség – kombinálva a pálya gyors kanyarokkal tűzdelt nyomvonalával és azzal, hogy a gumigondok miatt rövid, éppen ezért végig full gázas etapokat teljesítettek – több versenyzőnél is rosszulléthez vezetett. Logan Sargeant a futamot is kénytelen volt feladni, de ájulásközeli állapotról számolt be George Russell és Alexander Albon, elhomályosuló látásról Lance Stroll, Esteban Ocon pedig bele is hányt a sisakjába.
Az FIA már a verseny másnapján jelezte, hogy vizsgálatot indít és lépéseket fog tenni a hasonló helyzetek elkerülése érdekében. A WMSC szerdai ülésén pedig határoztak is arról, hogy a korábbi híreknek megfelelően egy „hűtőüreget” kell a csapatoknak az autóikra szerelni, amennyiben a rendkívüli hőség miatt azt kötelezően előírja majd az FIA.
Ennek a pontos technikai részleteiről ugyan nem esik szó a Motorsport Világtanács közleményében, ugyanakkor Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója néhány napja arról beszélt: ezt leginkább egy apró nyílásként kell elképzelni, amely a pilótafülkébe vezeti a levegőt, s amelyet a karosszéria alatt helyezhetnek el.
A mostani közlemény erről nem tesz említést, de Tombazis arról is beszélt nemrég, hogy az autók minimumsúlyának megemelését is előírnák az extrém hőségben rendezendő futamok esetére, hogy a csapatok további hűtést szolgáló eszközöket – például hűtőmellényeket – is bevessenek a versenyzőik egészsége érdekében.
További F1-es döntések
A fentebb említett hűtőnyílás mellett több apró részletről is döntött még a WMSC. Az egyik ilyen, hogy limitálják az autók padlólemezén található bizonyos fémalkatrészek számát és tömegét, mivel veszélyesnek minősítették őket abban az esetben, ha leszakadnának az autóról.
Szintén apró változás, hogy a rajtrácsprocedúra időtartamát 50 percről 40-re csökkentik, ahogy azt korábban megszokhattuk. Nemrég a versenyzőbemutatókat tartalmazó showelemek behozatala miatt növelték az időtartamot, most azonban az FIA újra csökkenti ezt – vélhetően reagálva több F1-es pilóta panaszára.
Ennél egy fontosabb módosítás, hogy az FIA észlelte, hogy a bokszutcából rajtolók kapcsán nem vonatkoznak pontos előírások arra, hogy kik és meddig dolgozhatnak az autókon. Most arról határoztak, hogy biztonsági okokból a felvezető kör kezdete után 90 másodperccel minden szerelőnek el kell hagynia a bokszutca gyorssávját és az eszközöket is el kell távolítani.
Végezetül pedig azt is megemlíti az FIA közleménye az F1-es döntésekre vonatkozó, hogy apró módosításokról döntöttek a 2026-os motorszabályok kapcsán sportszakmai, technikai és pénzügyi vonatkozásban egyaránt.