DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 18. csütörtök
F1

A GM érkezése előtt beszállna az F1-be az Andretti

Michael Andretti csapattulajdonos büszke rá, hogy velük érkezhet meg a sportba a General Motors, de hangsúlyozta: a lehető leghamarabb csatlakoznának.

Kedd délután jelentette be a General Motors, hogy hivatalosan is regisztrált az FIA-nál motorgyártóként 2028-tól a Formula-1-be. Az amerikai gyártó közleményéből kiderült, hogy Cadillac név alatt futna a hajtásláncuk, amellyel hangsúlyozottan az Andrettit látnák el – amennyiben az istálló a Nemzetközi Automobil Szövetség után az F1-től és a FOM-tól is megkapja a zöld jelzést.

f1-cadillac



A GM ezzel a hetedik motorgyártó lehet az F1-ben 2028-tól a Mercedes, a Ferrari, a Renault/Alpine, a Forddal összefogó Red Bull Powertrains, az Aston Martin oldalán „visszatérő” Honda és a Sauber partnereként 2026-ban beszálló Audi mellett.

A hírre természetesen a General Motors partnere, az Andretti főnöke és tulajdonosa, Michael Andretti is reagált. Rövid Twitter-posztjában örömét fejezte ki a GM bejelentése kapcsán, de azt is hangsúlyozta, hogy az eredeti terveknek megfelelően már 2028 előtt beszállnának az F1-be:

„A General Motors erőforrása komoly hozzáadott értéket jelent az F1 számára. Büszkék vagyunk rá, hogy az Andretti Cadillac együttműködés fogja mindezt lehetővé tenni” – írta közösségi oldalán Michael Andretti.

michael-andretti-1_1

„Nem vesszük könnyedén a kiválóság iránti elkötelezettségünket, mivel továbbra is azt tervezzük, hogy a lehető leghamarabb csatlakozzunk az F1-hez, 2028-ban pedig az Andretti Cadillac egy igazi amerikai gyári csapatként fog versenyezni. Ez a történelmi partnerség felgyorsítja az F1 növekedését mind az amerikai, mind a globális piacon.”

Az FIA év elején úgy írta ki az érdeklődő új csapatoknak a pályázatát, hogy 2025-ben, 2026-ban vagy 2027-ben csatlakozhatnak a mezőnyhöz, a Szövetség részéről egyedüliként elfogadott projekt, azaz Andretti pedig jelezte, hogy ők akár már 2025-ben – azaz egy évvel az új szabályrendszer érkezése előtt – készen állnak beszállni a száguldó cirkuszba.

Mindez persze azt is jelenti, hogy amennyiben sikerül megállapodniuk Stefano Domenicaliékkal – ami az F1-vezetés és a jelenlegi tíz csapat ellenállása okán még a keddi bejelentés ellenére sem lesz sétagalopp, bár egyre kellemetlenebb képet festene a sportról, ha elutasítanák az amerikaiakat –, az első két vagy három szezonban még nem General Motors erőforrásait, hanem egy másik gyártóét használnák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: