DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ezt várjuk az F1-es Brit Nagydíjtól

A Formula.hu szerkesztőinek várakozásai a Brit Nagydíjjal kapcsolatban: visszavág a Mercedes, mi lesz a Ferrarival, megközelíti-e bárki a Red Bullt?

Szerkesztőségünk tagjai szedték össze a gondolataikat azzal kapcsolatban, hogy mi várható a Brit Nagydíj hétvégéjén. A menetrend ezen a linken található, várakozásaink pedig alább: 

 

mészáros sándor-formula



Mészáros Sándor: A Red Bull beállítja a McLaren 1988-as győzelmi csúcsát, Verstappen érinthetetlen marad. Jó lenne, ha nem így lenne, de semmilyen okát nem látom a fordulatnak – hacsak az időjárás  nem alakít valamit. A vártnál gyengébb ausztriai produkció után az üldöző bolyt az Aston Martin vezeti majd, a paddockban pedig lesz beszédtéma bőven. Mikor hosszabbít Hamilton? Melyik sportruházati cég veszi a nevére az AlphaTaurit? Akármi is történik a pályán, a színfalak mögött biztosan zajlanak majd az események!

 

balogh tamás-formula

Balogh Tamás: A Brit Nagydíj előtt természetesen a legérdekesebb kérdés, hogy milyen hatással lesznek az erőviszonyokra a Pirelli új szerkezetű abroncsai: láthattunk korábban példát rá, amikor az új gumi összekeverte a paklit az F1-ben, de túl nagy kavarodásra nem számítok ezúttal. Viszont így is más képet láthattunk majd a csapatok között, mint Spielbergben: úgy gondolom, a silverstone-i nyomvonal ismét a Mercedesnek kedvezhet majd igazán, hiszen bizonyos elemeiben hasonló a vonalvezetés, mint a barcelonai, ahol kettős dobogót ünnepelhettek, jön még új fejlesztés is a W14-eshez, ráadásul itt már a tavalyi küszködésük közepette is viszonylag versenyképesnek bizonyultak.

A Ferrari most mutathatja meg, hogy tényleg előrelépett-e vagy csak a Montreal–Spielberg duó passzolt hozzájuk, az Aston Martin viszont aggódhat, mert az utóbbi időben inkább visszalépdelő tendenciát mutatnak a Kanadai GP-t leszámítva. A sötét ló pedig számomra a McLaren: immár Oscar Piastri autójára is felkerülnek a tervek szerint a fejlesztések, ráadásul újabbak is érkeznek mindkét versenygéphez, amellyel Lando Norris az osztrák hétvégén az élcsapatok levesébe is alaposan beleköpött – ha a wokingiak is beszállnak az említett három istálló küzdelmébe, akkor igazán élvezetes Brit GP-nk lehet!

Ja, és mindez persze a Max Verstappen és a Red Bull mögötti harcra vonatkozik, merthogy az energiaitalosok simán behúzzák majd idei tizedik győzelmüket. Az egyetlen kérdés, hogy vajon lesz-e akkora előnyük, hogy megint belefér-e a végén egy ingyen kerékcsere a hollandnak a leggyorsabb körért – nem fogadnék ellene…

 

gellérfi gergő-formula

Gellérfi Gergő: Mivel semmi jel nem utal arra, hogy a Red Bull dominanciája Silverstone-ban megszakad, nem mondhatok mást, mint hogy Max Verstappen újabb győzelmével a Red Bull beállítja a McLaren rekordját. Mögöttük viszont érdekes lehet a helyzet, hiszen a Ferrari egyre erősödő formát mutat az új fejlesztésekkel, a Mercedes koncepcióváltott autója a csapat szerint Silverstone-ban újra erős lehet a spielbergi átmeneti visszaesést illetően, az Aston Martinnál az ausztriai relatív gyengélkedést szintén pályaspecifikusként értékelték – a McLaren megújult MCL60-asa pedig várakozáson felül szerepelt Norris kezében.

A Red Bull (vagy legalábbis Verstappen) mögött a magam részéről izgalmas küzdelemre számítok, mindennek a legnagyobb vesztese pedig az Alpine lehet, akiknek valószínűleg a pontszerzésért is keményen meg kell majd küzdenie.

 

strommer benjamin-formula

Strommer Benjamin: Nehéz elképzelni, hogy épp egy Silverstone-jellegű pálya – ahol egyszerre kell nagy végsebességet és leszorítőerőt találni, a gumikopás pedig magas – ne a Red Bull sikerét hozza. Verstappen hatodik győzelmére számítok, miközben Perezzel valami megint történni fog. Így a címvédő mögött egy Mercedes vagy egy Ferrari fog végezni: Hamilton mindig erős hazai pályán, nyolc győzelem után tavaly Silverstone-ban volt a szezon kezdete óta a legversenyképesebb, a W14 pedig újabb fejlesztési csomagot kap – láttuk, hogy legutóbb ez egy jó előjel volt.

A Ferrari részéről a kommunikáció vegyes, de Kanada és Ausztria azt jelezte, a fejlesztés jó irányba halad: a tavalyi győzelem után Sainz megszerezheti az első idei dobogóját. Ha szombaton esni fog – és miért ne esne zsinórban az ötödik hétvégén is valamelyik nap –, akkor Norristól számítok arra, hogy újra beférkőzik a nagycsapatok közé.

 

gobodics tamás-formula

Gobodics Tamás: Silverstone egy nagyon gyors, lendületes pálya, ahol van egy egykilométeres egyenes is, ahova nagyon kell a hatékony, kis légellenállással rendelkező autó, de alapvetően a tempós irányváltások határozzák meg a vonalvezetést: ezeken óriási aerodinamikai leszorítóerőre van szükség. Ráadásul az a jó autó ezen a helyszínen, amely a lehető legkisebb mértékben érzékeny a szélre és a legstabilabban lehet egyik kanyarból átfordítani a másikra padlógázon: a nyílt terepen bármikor jöhet egy széllökés, amiket jól kell lekezelni.

A hatalmas terhelés miatt nagyon kopnak a gumik, kíváncsian várom, hogy a Pirelli új fejlesztésű abroncsai mennyit tudnak segíteni ezen a helyzeten, de itt derülhet ki igazán az is, hogy például a Ferrari fejlesztései mennyire működnek: itt csak akkor lesz valaki versenyképes, ha az autója széles tartományban dolgozik, és nem a pillanatnyi csúcsteljesítményre épült.

Az nem lehet kérdés, hogy az esélyes a Red Bull, az RB19 mindenhol messze a legjobb volt eddig, és bár az új gumik jelentenek némi bizonytalanságot, de akkora előnyben vannak Verstappenék, hogy elképzelhetetlennek tartom a domináns szerepük elvesztését. Mögöttük a Mercedes és a Ferrari csatáját várom, ha utóbbi tényleg betalált a legutóbbi padlólemezzel és első szárnnyal, de inkább a Mercedes felé hajlok ilyen viszonyok között.

Személy szerint nekem mindig a Brit Nagydíj az egyik kedvencem, mert lenyűgöző látni azt, hogy ezekben a tempós irányváltásokban hogyan dolgoznak az autók, érdemes figyelni, hogy hogyan mozogja ki a nagy terhelést a futómű, mennyire kell küzdenie a kormánnyal a pilótáknak. Várjuk!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: