Mint arról mi is írtunk, a Formula-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén Christian Horner arról nyilatkozott, hogy szerinte a sportág vezetőinek át kellene gondolniuk a részben már elfogadott (a motorral kapcsolatos előírásokról már megállapodás született) 2026-os technikai szabályokat. A Red Bull F1-es főnöke ugyanis attól tart, hogy a hajtásláncok elektromos komponensének jelentősebbé tétele azt eredményezheti, hogy az akkumulátorok nem lesznek elég erősek, így a versenyzőknek akár az egyenesek közepén vissza kell majd váltaniuk, hogy töltsék az akkumulátort.
Hasonló véleményt fogalmazott meg Horner pilótája, a harmadik vb-címe felé Max Verstappen is, aki a szimulátorban látott adatok alapján „borzalmasnak” nevezte a 2026-ra tervezett szabályokat. Horner és Verstappen is utalt rá, hogy amennyiben aktív aerodinamikával szeretnének csökkenteni a légellenállást, ezzel ellensúlyozva a gyengébb akkumulátort, az „Frankenstein-autókat” eredményezhet, s a holland versenyző szerint ez az irány még nehezebbé teheti az előzéseket, azaz végső soron rontaná a show-t a pályán.
Persze Horner nyilatkozatára egyből érkezett válaszreakció a nagy rivális Mercedes-vezér Toto Wolfftól, aki úgy vélte, hogy a Red Bull csapatfőnöke csak megrémült attól, hogy 2026-tól esetlegesen nem lesznek versenyképesek a saját házon belül – a Forddal partnerségben – fejlesztett erőforrásaik, s így akarja „megölni” a már elfogadott szabályokat.
Horner nyilván nem késett a viszontválasszal: „Sajnos ez tipikus Toto, ahol csak a saját teljesítményükre figyel. Engem viszont valójában inkább a sport érdekel, semmint a személyes előnyszerzés. Még mindig túlságosan is korán van ahhoz, hogy megmondjuk, kinek lesz versenyképes vagy nem versenyképes az erőforrása 2026-ban. Számomra a legfontosabb a sport szempontjából, hogy az FIA-val és a kereskedelmi jogok birtokosával közösen a felelősségünk, hogy a termék a lehető legjobb legyen. Máskülönben mind kudarcot vallunk.”
„A szabályzat egy hibridje annak, amit eredetileg szándékoztunk. Természetesen csak ahogy dolgozol egy szabályrendszerrel, úgy találod meg, hol vannak korlátok. Úgy vélem, az FIA roppant felelősségteljesen végzi a vizsgálatokat. És szerintem bizonyos csapatok hasonló véleményen vannak ennek kapcsán” – fogalmazott Horner.
Arra a kérdésre, hogy bízik-e benne, hogy az FIA kellő komolysággal kezeli a kérdést, a Red Bull-főnök igennel válaszolt: szerinte Mohammed ben Sulayemék néhány héttel korábbi, az autók tömegcsökkentéséről szóló nyilatkozó is erre utal, amely szintén nem ígérkezik egyébként egyszerű feladatnak.