Max Verstappen jelentős, több mint egy bokszkiállásnyi előnnyel vezetett a vasárnapi spielbergi futam hajrájában, amikor tőle várható módon meg akarta futni a leggyorsabb kört, hogy bezsebelhesse az azért járó bónuszpontot. Emiatt a holland jelezte rádión, hogy szeretne kiállni a bokszba friss lágy gumikért, amiről eleinte versenymérnöke, Gianpiero Lambiase igyekezett lebeszélni, mondván, hogy a csapat úgy érzi, nem éri meg a kockázatot.
Végül aztán engedtek a harmadik vb-címe felé száguldó pilóta kérésének, aki maga egyébként nem érezte kockázatosnak a dolgot – és mint azt a futam után a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko elmondta: végül ők is inkább egy extra bokszkiállást vállaltak be, semmint azt, hogy Verstappen a használt és kopott kemény abroncsokon menjen rá a leggyorsabb körre.
„Voltak egyeztetések a rádión. Mielőtt Max túlságosan is nyughatatlanná vált volna, inkább megtettük, amit akart, hogy boldog legyen. Máskülönben a használt gumikon ment volna rá a leggyorsabb körre. Az még kockázatosabb lett volna. Hihetetlen könnyedséggel vezet, ahogy azt most már várjuk is tőle” – nyilatkozta Marko az Auto Motor und Sportnak.
Hasonlóan látta a helyzetet Christian Horner is: a csapatfőnök szerint elkerülhetetlen volt, hogy a címvédő rápróbáljon a leggyorsabb köre a hajrában, és a tavaly elhunyt Red Bull-alapító Dietrich Mateschitz hitvallását is szem előtt tartva engedtek végül Verstappen kérésének.
„Hajtott minket a bokszkiállás kapcsán. Egyértelmű volt, hogy akarja azokat a lágy gumikat, és úgy voltunk vele, hogy ’kockázat nélkül nincs siker’, és Dietrich is mindig ezt mondta. A szerelők nagyszerű formában voltak ma a bokszban, úgyhogy alacsony volt a rizikója ennek” – magyarázta a csapatfőnök. Verstappen a bónuszponttal együtt immár 81 egységnyi fórral rendelkezik a vb-tabellán a csapattárs Sergio Perezzel szemben.