DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Nem aggasztja a Ferrarit a Red Bull formája

Egy körön és hosszú távon is az RB19-es tűnt a legerősebbnek a teszten, Frederic Vasseurnél azonban nem szólalt meg a vészcsengő.

A bahreini teszt után az általános benyomás alapján egyértelműen a Red Bullt tartják a legtöbben az etalonnak, és jól mutatja az esélyeiket, hogy Max Verstappentől kezdve Sergio Perezen át egészen Helmut Markóig mindenki roppant magabiztosan és elégedetten is értékelte az RB19-essel szerzett tapasztalatokat. A tavalyi fő ellenfél, a Ferrari eközben csendes, de erős három napot produkált – igaz, összességében egyértelműen elmaradtak köridőben az energiaitalosokhoz képest. Az új csapatfőnök, Frederic Vasseur ennek ellenére pozitívan értékelt a Formula.hu jelenlétében szombat este:

f1-leclerc-ferrari-teszt-bahrein



„Összességében szerintem elégedettek lehetünk a tesztünkkel. Úgy gondolom, összességében rendben van az autónk teljesítmény szempontjából, de nem tudjuk a többiek üzemanyagszintjét. A legfontosabb az volt, hogy mindenféle beállítást kipróbáljunk az autón, mert a mai teszt jellege teljesen más képet fest, mint a jövő hétvége. Nem emlékszem, kié volt tavaly a leggyorsabb kör a bahreini teszten, de nem ő állt a pole-pozícióban, és ugyanez volt igaz két évvel ezelőtt is.”

 

Nem szólalt meg a vészcsengő Vasseurnél

Amikor arról kérdezték Vasseurt, hogy mit szól a Red Bull által mutatott tempóhoz és formához, így felelt: „Ami tény, hogy az egykörös tempót nem lehet megítélni, mert nem tudhatjuk, hogy 20, 30 vagy 50 kilogrammal mennek-e, és ők sem tudják ezt rólunk. Emiatt nehéz bármilyen összehasonlítás. Az egyetlen, amit meg lehet ítélni, az a versenyszimuláció, mert ott tudható, hogy ha megállás nélkül teljesít valaki 55 kört, akkor 110 kg-mal kezdett. Ez az egyetlen, amit lehet tudni.”

Mindezek fényében meg kell jegyezni, hogy az elemzések szerint a Scuderia a versenyetapokon is némileg elmaradt a bikáktól – Marko ráadásul a hosszú etapokat emelte ki fő erősségükként –, ám Vasseur rámutatott, hogy nem mindig bizonyult megfelelőnek az a beállítás, amit használtak:

„A mi részünkről több nekifutás is volt, különböző üzemanyagszintek mellett. Néhány megoldás működött, néhány kevésbé. A legjobbat kell kihoznunk kell ebből és alapos elemzést lefolytatni. De ismétlem: a verseny jövő héten lesz, még a futam rajtja és vége között is más lesz a történet, hiszen Bahreinben a verseny végén már nagyon alacsony a pálya hőmérséklete.”

f1-sainz-ferrari-bahrein-teszt

Vasseur hangsúlyozta, hogy egyáltalán nem foglalkoztak az eredménytáblázattal: „Nem így álltunk hozzá a teszthez. Ha úgy vágsz neki a tesztnek, hogy csak a csapat teljesítményszintjét figyeled, akkor máris halott vagy, mert akkor az időlistára fogsz reagálni. A legfontosabb, hogy kipipáljuk azokat, amiket ki kell pipálnunk, és hogy őszinték legyünk, ilyen téren jó munkát végeztünk. Mindössze három nap áll rendelkezésre ahhoz, hogy mindenféle beállítást és alkatrészt kipróbáljunk az autón, és amikor minden összeáll, a legjobbak ezek közül jónak tűnnek.”

 

Leclerc még a stílusával is kísérletezett

A versenyzők részéről is óvatos optimizmus volt megfigyelhető a nyilatkozatokban, bár Charles Leclerc például kiemelte, hogy míg a kisebb légellenállású autó révén várhatóan előreléptek a tavaly fő gyengeségüknek számító végsebesség terén, elképzelhető, hogy a kanyarokban viszont jobban küszködni fognak. Viszont azt is hozzátette, hogy egyelőre még nem találták meg a tökéletes működési ablakot az SF-23-assal.

A teszt zárultával kiadott közleményben a monacói hangsúlyozta: a pályán tapasztaltak összhangban vannak azzal, amit a gyárban mutattak a szimulációk, ami mindenképp biztató. Leclerc ráadásul a saját stílusán is dolgozott: „Emellett kipróbáltam néhány eltérő vezetési stílust is, hogy teszteljem, mi fekszik nekem a legjobban az új autóban” – fogalmazott a tavalyi vb-ezüstérmes.

Csapattársa, Carlos Sainz elsősorban azt emelte ki, hogy problémamentesen zárult a Ferrari számára a három nap, valamint a szombat nap közbeni sajtótájékoztatón ő is utalást tett rá, hogy közelebb kerülhettek a Red Bullhoz az egyenesbeli sebesség tekintetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: