DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Problémás vezethetőség, leállás: nem érti a gondjait a Mercedes

A biztató első nap után pénteken több gonddal is szembesült a Mercedes a bahreini F1-es teszten: a mérnökigazgató éjszakába nyúló vizsgálatokról beszélt.

A bahreini Formula-1-es teszt első, csütörtöki felvonása után még bizakodónak tűnt a Mercedes: Toto Wolff arról beszélt, hogy gyakorlatilag egyáltalán nem pattog a W14-es, míg George Russell úgy fogalmazott, hogy bár aligha a szezonnyitón, de a szezon egészét tekintve elkaphatják a Red Bullt. Pénteken azonban több problémába ütközött az istálló: délelőtt szemmel láthatóan szenvedtek az autó egyensúlyával – ezt Wolff a hőséggel magyarázta –, délután pedig bő másfél órát veszítettek azzal, hogy Russell alatt hidraulikai hiba miatt leállt a versenygép.

Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója nem is tagadta a második napot követő sajtóközleményükben, hogy némileg értetlenül állnak az előtt, hogy hova tűnt az előző napi biztató produkció:

f1-mercedes-bahrein-teszt-day2



„Nem volt erős második napunk: nem volt jó, hogy műszaki hiba miatt leálltunk a pályán, emellett küszködtünk az autó egyensúlyával a változó körülmények közepette. Zajlanak a vizsgálatok, miért jelentett ekkora kihívást ez a nap, miközben az előző gyakorlatilag simán alakult. A munka éjszakába nyúlóan fog tartani, és reggelre biztosan többet fogunk érteni. Érdekes lesz látni, hogy megértjük-e a teljesítményesést és be tudjuk-e hozni az elvesztett időt” – fogalmazott a szakember.

 

Még nem hoztak ki mindent a W14-esből

A pénteken délelőtt köröző Hamilton a csapatfőnök Wolffhoz hasonlóan látta a kezelhetőségi gondok forrását: „Nehéz délelőtt volt. A forróság nehézzé tette a dolgunkat azzal, hogy túlmelegedtek a gumik, ahogy azt gyakran láthatjuk itt Bahreinben. Így is sikerült teljesítenünk a tervünket, és jó volt belepakolni a kilométereket az autóba. Mindenki hihetetlenül keményen dolgozik és koncentrál, mindent próbálunk feltérképezni a W14-esről. Rengeteg dolgot tervezünk még a teszt utolsó napjára is.”

Russell elsősorban a kieső másfél órát siratta, de ő is felhívta rá a figyelmet, hogy még nem hoztak ki mindent a 2023-as Mercedesből: „Sajnos hidraulikai problémánk adódott délután, ami némi időt vett el tőlünk. Bár nem tudtuk teljesíteni az egész programunkat, így is találtunk néhány érdekes dolgot az adatokban a nap során. Ez biztató, és ki is elemezzük őket este, hogy megpróbáljunk köridőt találni. Még nem aknáztunk ki minden potenciált, ami a W14-esben rejlik, de mindenki keményen dolgozik ezért és annak érdekében, hogy maximalizáljuk az utolsó tesztnapot.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: