A csütörtöki nap legfontosabb F1-es híre kétségtelenül az Alfa Romeo bejelentése volt: Alessandro Alunni Bravi kapja meg a csapatnál a karmesteri pálcát. Az olasz 2017 óta dolgozik a Sauber csoportnál, most az ügyvezetői posztját is megtartva kerül át gyakorlatilag a csapatfőnöki székbe, bár hivatalosan nem ez lesz a pozíciója, a feladatköre viszont tulajdonképpen mégis. A felettese a vezérigazgatóként munkába álló Andreas Seidl lesz.
Hiába a több pletykált jelölt, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök szerint mostanáig csak az Andretti jelezte hivatalosan is feléjük, hogy csatlakoznának a Formula-1-hez. Ben Sulayem arról beszélt, hogy rossz döntés lenne a részükről, ha rácsapnák az ajtót a GM-re, valamint arra is utalt, hogy akár több új csapat jelentkezését is befogadhatják az F1-be, de egyelőre csak Andrettiék számítanak komoly érdeklődőnek.
Az Andrettihez kapcsolódóan nyilatkozott Christian Horner is. A Red Bull csapatfőnöke a pénzdíjak egyenlőtlen elosztása miatt aggódik, így abszolút nem örülne az új csapatok érkezésének. Őszintén elmondta véleményét az Andretti lehetséges belépéséről, de egyúttal az Audi jelenlegi üzleti modelljét is megdicsérte.
„A zöld csapat kiemelkedik a többiek közül, mert mi bővülünk, nagyon komolyan vesszük az ambícióinkat. Ezek nem csupán szavak, új főhadiszállást építünk, új szélcsatornát, számos értékes embert vettünk fel” – nyilatkozta Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke. Krack alig burkoltak odaszúrt a McLarennek és az Alpine-nak is, szerinte ezek a csapatok csak beszélnek, míg ők teszik is a dolgukat azért, hogy valóban nyerni tudjanak – váratlanul tüzes megjegyzést tett az istálló vezetője.
Ha már Alpine: elárult néhány kulisszatitkot a 2023-as F1-es autójukról a franciák technikai igazgatója – szerinte még sok potenciál rejlik a koncepciójukban. Matt Harman szerinte továbbgondolják az egész koncepciót, és főleg a padlólemeznél érez még sok tartalékot az autóban, úgy gondolja, hogy még nagyon sok potenciál rejtőzik az ő modelljükben.
Akárcsak tavaly, a saját tesztpályáján, Fioranóban adott lehetőséget versenyzőinek a téli szünet során „felszedett” rozsda leporolására a Ferrari. Három napon át köröztek a csapat versenyzői a pályán, a legszorgalmasabbnak és a legszerencsésebbnek is Charles Leclerc bizonyult a januári átmozgatás során. Az erről írt összegzésünk itt olvasható!
Az F1 lenyomná a Super Bowlt Las Vegasban: bár jövőre a városban rendezik meg az NFL-szezon fináléját, ami a világ egyik legnézettebb sporteseménye, Stefano Domenicali szerint az F1-es futam nagyobb hatással lesz az amerikai városra.
A végére pedig egy bulvárhír: a Northamptoni Koronabíróságon szerdán kezdték meg a 2022-es Brit Nagydíj ügyének tárgyalását. Hat vádlott ellen indult el az ügy, ők hatoltak be a verseny közben a pályára és ültek le az aszfaltra. A vád közháborítás. Részletek itt olvashatók!