A 2022-es évad nagy részében az Alpine tűnt a középmezőny legerősebb csapatának: bár szinte a szezon végéig elhúzódott a harcuk a konstruktőri negyedik helyért a McLarennel, de ez inkább az A522-es megbízhatósági problémáinak volt betudható. Az Alpine-nak ugyanakkor feltett szándéka rövid időn belül betörni a közvetlen élbolyba, erre pedig több szereplő is lát esélyt.
De vajon ennek érdekében mennyire nyúlnak hozzá a tavalyi autójuk filozófiájához? A technikai igazgató, Matt Harman árult el néhány részletet ezzel kapcsolatban a RacingNews365.com szaklapnak nyilatkozva:
„Azt mondanám, továbbgondoljuk az aerodinamikai koncepciónkat. Ez egy továbbfejlesztett autó lesz. Annak is kell lennie több okból, főként a költséglimit miatt, de abszolút elmegyünk a határokig a költségsapkával. Nagy részét megváltoztatjuk az autónak, de nem megyünk messzire az aerodinamikai koncepciónktól, mert hisszük, hogy ebben még rengeteg potenciál rejlik. Főként az autó mechanikus vonatkozásaira fókuszáltunk, hogy kiaknázzuk a potenciál következő szeletét.”
A terület, ahol a legtöbbet fejlődhetnek
Harman arról is beszélt, hogy melyik az a terület, ahol a legtöbb tér van még a javulásra az Alpine-nál – ez pedig nem meglepő módon az autó alatti rész, amely a leginkább változott a 2022-es új szabályokkal:
„Úgy gondolom, még mindig sok teljesítményt tudunk kinyerni a padlólemezből. Sok lehetőséget látunk még ezen a téren. Rengeteg teljesítményt nyerhetünk még az autó hátuljával, de azzal is, ahogy a padlólemez bemeneti részét menedzseljük. Nem gondoljuk, hogy még megtaláltuk volna a helyes irányt mindenben, de maximálisan ki fogjuk aknázni. Ha majd megmutatjuk az A523-ast, látható lesz majd néhány változás, amit végrehajtottunk az autó elején, látható lesz, hogyan aknáztunk ki komoly potenciált a padlólemez elülső részén.”