DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Top F1-es csapat lesz idén az Alpine?

Az enstone-iaknál már korábban százversenyes tervről beszéltek, ennek pedig fontos állomása lesz 2023: minden adott a fejlődéshez.

A Renault 2016-ban tért vissza gyári csapatként a Formula-1-be, akkor azzal a céllal, hogy 2020-ra győzelmekért harcolhasson – ez finoman szólva sem jött össze, majd 2021-ben újracímkézték az istállót, átnevezték Alpine-ra, és egy újabb, ezúttal száz versenyről szóló tervet alkottak meg. A mai F1-ben a száz verseny nagyjából négy szezont jelent, tehát most már az említett időszak második fele következik a csapat számára – de vajon mit jelent mindez?

„Van egy nagy tervünk, amiről már hallott mindenki, száz futam alatt szeretnénk bajnokesélyesekké válni, és ehhez rengeteg dolog kell. A tervünk magába foglalja az infrastruktúrát, technológiát, szimulációs technológiát és a teljesítményfejlesztést is. Nemcsak az embereink számát növeljük, hanem konkrétan olyan embereket igazolunk, amilyenekre szükségünk van” – mondta a RacingNews365.comnak Matt Harman, az Alpine technikai igazgatója.

f1-alpine-renault-gasly



A 2022-es konstruktőri negyedik hely után a következő lépés sokkal nagyobb, mint eddig bármelyik: fel kellene zárkózni a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes szintjére, vagyis tényleg győzelemre esélyes topcsapattá válni. 

„Én úgy látom, hogy haladunk előre, és 2023-ra az a célunk, hogy megközelítsük a konstruktőri harmadik helyet, bár ez egyre nehezebbé válik. Korábban a Mercedesnél is meg kellett tennem ezt az ugrást, és nem könnyű, de alapvetően mi ezt nem kérjük, hanem megdolgozunk érte. Vannak még dolgok, amiket a külvilág egyelőre nem látott, de a következő években érkezik, és ezt is kell tennünk: összeillesztenünk minden darabot” – magyarázta a szakember.

 

A költségsapka bonyolítja a dolgokat az F1-ben

A felzárkózást komplikáltabbá teszi a költségkeret, de Harman szerint ettől még nem változnak a céljaik.

„Ez annyit jelent, hogy még célzottabbá kell válni. Pontosan meg kell érteni, hogy miből jön a teljesítmény, hogy mi az igényesség, mi a precizitás, mi az, ami csak a hab a tortán és mi az, ami alapvető fontosságú. Ez benne van a százversenyes tervünkben, és elég pontosan felvázoltuk Luca de Meónak (a Renault vezérigazgatója) és Laurent Rossinak (az Alpine vezérigazgatója), hogy mire és mikor van szükségünk a terv megvalósításához.”

„Fontos, hogy a valós teljesítményre koncentráljunk, mert a korábbi években költhettünk olyanra is, ami jó, ha van, de nem alapvető fontosságú, most viszont csak a lényegre szabad figyelni. Őszintén szólva Luca és Laurent fantasztikusan hozza is, amire szükségünk van, csak nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy pontosan mire költünk a korlátozások miatt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: